28 Март 2024, 18:36 Днес (11) | Вчера (12)

БДЖ спира 38 пътнически влака от днес, синдикати и граждани готвят протести

12 Януари 2015 10:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 12 януари 2015, 09:49
Под лиценза на creativecommons

Общините да кандидатстват за субсидия от държавата и когато я спечелят, те да възлагат на БДЖ изпълнението на поръчката, предлага бивш шеф на железницата

БДЖ намалява броя на движещите се пътнически влакове в различни региони на страната. От днес отпадат 38 пътнически влака, а други 10 пътнически влака ще бъдат отменени само в част от досега съществуващия им маршрут.

Причината е намалената държавна субсидия. Ако не бъде намален броят на движещите се пътнически влакове, "БДЖ - Пътнически превози" ще приключи годината със загуба от над 44 милиона лева, предупредиха от дружеството, цитирани от БНР.

От БДЖ посочват, че линиите са губещи и това налага те да бъдат спрени, като уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт. Намаляването на броя на влаковете е съобразено с осигуряването на обслужване с железопътен транспорт по всички линии и участъци от железопътната мрежа, не се допуска нито едно населено място да остане без жп превоз. Взета е предвид и липсата на алтернативен транспорт.

Железничарският синдикат към КНСБ вече е започнал подготовка на протести заради решението на БДЖ за спирането на общо 128 влака и съкращението на персонал. Петър Бунев, председател на синдиката каза, че  на 17-и януари в Горна Оряховица ще има по-голям митинг, който ще бъде съвместен на синдикати и граждани. По думите му междувременно ще текат и разговори с ръководството на БДЖ. Бунев каза, че може да даде предложение как може да се реши въпросът, така че хората да не пострадат.

Недоволни от спирането на влаковете граждани ще протестират в Габрово. От града днес ще потеглят едва половината от композициите, движили се до вчера по линията Габрово - Царева ливада.

Единственото действие, което можем да направим, за да спасим железницата, е спирането на влаковете и съкращенията, каза изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров пред БНТ. Той обясни, че от средата на февруари ще има план за финансово стабилизиране на железницата, който ще бъде представен пред всички институции.

Владимиров изрази надежда БДЖ да стане приоритет на държавата и да има по-дълъг хоризонт от гледна точка на инвестициите, както и на погасяване на задълженията.

Вярвам, че ако има някой, който може да проведе реформа, то това е този екип, заяви бившият изпълнителен директор на БДЖ Йордан Недев. Според него е разумно предложението да се промени структурата на финансиране на спрените регионални влакове, като общините да кандидатстват за субсидия от държавата и когато я спечелят, те да възлагат на БДЖ изпълнението на поръчката. "Функцията на БДЖ трябва да е социална, но тя изобщо не е такава от много време. Други интереси обслужват това дружество, да ги наречем най-общо политически. Всяко държавно предприятие е така. Във всяко държавно предприятие е заложен един много силен конфликт на интереси. Не може принципал да е държавата. Държавата не е юридическо лице. Държавата няма, формално казано, собственици. През трета ръка крайният клиент като нас и въобще гражданите на държавата са собственици на БДЖ, ако трябва да търсим релация между това кой дава парите и какво се случва с тях. Държавното дружество има мениджмънт, който очевидно не е собственик на предприятието, и принципал, който е министерство, който също не е собственик в чистия смисъл."

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив