25 Април 2024, 03:37 Днес (0) | Вчера (12)

Дефицитът на шофьори реже 2,2 млрд. лв. от икономиката

19 Ноември 2018 09:00 в. Монитор по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 19 ноември 2018, 08:57

Тираджиите заплашват с протести заради екотакса

Близо 2,2 млрд. лв. се очаква да загуби българската икономика през идната 2019 г. заради недостига на шофьори на ТИР-ове. Това сочат данните от социологическо проучване, изготвено по поръчка на Съюза на международните превозвачи, пише в. Монитор. Загубите се равняват на около 2% от БВП на страната. Въпреки че заплатите на шофьорите у нас са над 2 хиляди евро, няма желаещи за международни курсове. В резултат на това заради липсата на работна ръка в момента 15% от лицензираните камиони стоят без курсове. "Трябва да вкараме поне 2-3 хиляди шофьори”, изтъква Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи в България, в ефира на БНТ. Според него частично решение на проблема може да се очаква с подписването на двустранната спогодба между България и Украйна. Чрез нея у нас ще може по-лесно да се наемат на работа бесарабски българи.
"Много е важна тази спогодба за нас. Тя е важна за всички превозвачи, за всички хотелиери, за всички строителни фирми”, коментира Ангел Попов, зам.-министър на транспорта.
Днес се очаква решението на ВАС по жалбата на превозвачите срещу събирането на продуктова екотакса за камионите. Ако налогът не отпадане, от бранша не изключват и протести. По изчисления на браншовите сдружения в сектора тя ще доведе до над 12 млн. лв. икономически необосновани разходи за компаниите. Продуктовата такса за камионите и автобусите бе въведена на 16 юли 2018 г. чрез промяна на наредба на МОСВ, като за нов автомобил за превоз над 3,5 тона и автобуси за превоз на повече от 8 пътници се заплаща 938 лв., а за втора употреба - 2325 лв. По този повод Йордан Арабаджиев съобщи за "Монитор", че ще очакват утрешното решение на Върховния административен съд и след това ще обмислят своите действия.
Общото събрание на съюза излезе и с декларация за спиране на т. нар. пакет за мобилност, според който шофьорите от източноевропейските страни трябва да получават командировъчни като колегите си от Западна Европа, а задължителната 45-часова почивка на седмица да е в хотел. Според българския бизнес това е равносилно на фалит.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив