29 Март 2024, 17:05 Днес (12) | Вчера (11)

Европейският парламент не прие „български“ поправки в пакет „Мобилност“

09 Юни 2020 10:40 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 9 юни 2020, 10:09

Предстои през юли всички евродепутати да гласуват на второ четене промените, които ще въведат по-строги изисквания за връщане на водачите и превозните средства в държавата, където превозвачът е данъчно задължен

Комисията на Европейския парламент по транспорт съобщи, че подкрепя законопроекта за новите правила за международните пътни превози. Съобщението се основава на резултатите от гласуването в парламентарната комисия на законопроекта и предложените изменения, предаде Дарик. По-рано през деня евродепутатите от комисията отхвърлиха възможността законопроектът да бъде допълван. Предстои през юли всички евродепутати да гласуват на второ четене промените, които ще въведат по-строги изисквания за връщане на водачите и превозните средства в държавата, където превозвачът е данъчно задължен (на всеки три или четири седмици). Ще бъдат прилагани и повишени изисквания за работното време и почивката на водачите. Новите правила засягат също каботажа (временен пренос на стоки от превозвачи, установени извън приемащата държавата от ЕС).
Ако промените бъдат окончателно утвърдени след месец, задължителната почивка на водачите в края на седмицата няма да може да бъде ползвана в кабината на превозното средство. Ако тази почивка бъде извън дома, настаняването ще трябва да бъде за сметка на работодателя.
Досегашните ограничения за каботаж ще се запазят (три действия в рамките на седем дни), но се въвежда "срок за прекъсване" от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни дейности в рамките на същата държава със същото превозно средство.
Превозвачите ще трябва да извършват значителна част от дейностите си в държавата, където са данъчно задължени. Новите правила изискват връщането на превозните средства в държавата център на дейността на всеки осем седмици.
Леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на европейските правила за превозите и ще трябва да бъдат оборудвани с тахограф. Бъдещите правила за командироване ще се прилагат върху каботажните и трансграничните дейности, с изключение на транзит, двустранните дейности, включително с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока (или нула на отиване и две на връщане).
Данните от сегашното гласуване показват, че в парламентарната комисия законопроектът в отделните три части е бил приет съответно с 30-33 гласа "за", при 15-19 гласа "против" и до един въздържал се. Новите правила ще бъдат приети окончателно, ако не бъдат гласувани изменения с абсолютно мнозинство на пленарната сесия (т.е. с поне 353 гласа), се пояснява в съобщение на ЕП.
Правилата за командироване ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на новото законодателство. Правилата за времето за почивки, което включва прибирането на водачите, ще се прилагат 20 дни след влизането в сила на законодателните изменения. Правилата за връщането на превозните средства и за достъпа до пазара ще се прилагат 18 месеца след влизането им в сила.
Основните искания на българските евродепутати бяха за връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици и ползването на седмичните почивки от водачите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 29 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8091
GBP 2.4796 2.4887 2.2872
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив