25 Април 2024, 03:04 Днес (0) | Вчера (12)

КЗК разреши "Юнайтед Медия" да придобие "Нова Броудкастинг Груп"

18 Януари 2021 12:25 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 18 януари 2021, 12:25

Според КЗК обединената група няма да има нито способност, нито стимул за ограничаване достъпа до засегнатите от сделката вертикално свързани пазари

Комисия за защита на конкуренцията разреши на "Юнайтед Медия" С.а.р.л., Люксембург да придобие едноличен контрол върху "Нова Броудкастинг Груп" ЕООД и дъщерните му дружества, както и съвместен контрол върху "Файненшъл Маркетплейс" АД, "Грабо Медия" АД и "Атика Ева" АД.
Комисията установи, че сделката не води до хоризонтално припокриване между дейностите на участниците в планираната сделка. Засегнатите предприятия оперират на различни нива от веригата за предоставяне на аудиовизуални услуги и на някои телекомуникационни пазари и определи следните вертикално свързани пазари на територията на България, върху които сделката ще окаже въздействие: пазарите на разпространение на радио и телевизионни програми на едро и на дребно; пазарите на телевизионна, интернет и радио реклама (свързани с дейностите на Нова при продажба на рекламно пространство) и пазарите на разпространение на радио и телевизионни програми на дребно, предоставяне на мобилни телекомуникационни услуги на дребно и на достъп до интернет (свързани с дейностите на БТК).
Според КЗК обединената група няма да има нито способност, нито стимул за ограничаване достъпа до засегнатите от сделката вертикално свързани пазари. Налице са алтернативни телевизионни и платформени оператори, които са в състояние да оказват ефективен конкурентен натиск. Предприемането на подобно поведение би имало възможни неблагоприятни последици, като загуба на ключово телевизионно съдържание и на значителни приходи. По отношение предоставянето на рекламно пространство в медиите, притежавани от Нова, на придобиващата контрол група в качеството на рекламодател, КЗК установи, че телекомуникационният сектор не е сред водещите рекламодатели в телевизия, интернет и радио и не би могъл да се приеме като решаващ фактор за цялостния рекламен бизнес на медиите. Въз основа на извършената оценка Комисията прие, че концентрацията следва да бъде безусловно разрешена.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив