25 Април 2024, 15:36 Днес (11) | Вчера (12)

Роботизирането в застраховането ще облекчи компаниите и ще ги направи по-сигурни

08 Април 2021 11:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 8 април 2021, 14:34

85% от процесите могат да бъдат автоматизирани, а инвестицията се изплаща за година

Роботизирането на бизнес процесите (RPA) е най-бързо развиващата се ИТ област. Това не е промяна, която ще стане след 5-6 години, тя се случва в момента. Това обяви Владимир Кънчев, RPA архитект с дългогодишен опит в описанието и автоматизацията на бизнес процеси, по време на уебинар "Революция в застрахователния сектор чрез роботизиране на бизнес процеси", която се състоя днес. Разходите за RPA се очаква да достигнат $2,4 млрд. през 2022 г. в сектори като финанси, застраховане, производство и телекомуникации. 85% от процесите в компаниите могат да бъдат автоматизирани, според McKinsey. Според Gartner, до 2022 г. 85% от големите организации ще имат внедрени RPA решения. Средната възвращаемост на инвестицията в RPA е по-малко от 12 месеца, по данни на Deloitte, посочи Кънчев.

Една от най-често срещаните роботизации е създаването с помощта на роботи на договори, писма, мейли, оферти, които се базират на някакъв шаблон плюс добавяне на динамични данни, които могат да се вземат от някаква база. Клиенти на RPA са финансови компании, банки, лизингови дружества, застрахователи, фирми от ритейл сектора, аутсорсинг компании, обществени и държавни институции и организации, телекоми и др., посочи Кънчев.
Роботите се използват успешно при работа със сензитивни данни, където човешкият фактор за евентуална злоупотреба може да бъде висок. Роботизация може да бъде приложена и в процеси с осчетоводявания, например при плащане на застраховки и  отбелязване, че застраховката е платена или при дневни отчети какви суми са внесени, както и при събиране на вземания или напомняне за предстоящи плащания.
Друга често срещана роботизация е автоматично извличане на данни от външни web портали, фактури, както и попълване на данни.
Какви процеси в застраховането могат да бъдат роботизирани конкретно? Кънчев изброи само някои от многото възможности, които предлага RPA, сред тях: обработка на заявка за щети, извличане и обработка на информация от получени мейли, създаване на заявки, изплащане на щети и извличане на данни за обезщетения след одобрения, валидиране на данни от фактури и др. документи, въвеждане на платежни, издаване и активация на застрахователни полици и валидиране на плащания до минути, нотификации за предстоящи и просрочени плащания, дневен отчет за наличности по сметки и изпращане на нотификации при достигане на определени лимити, използване на чатботи. По отношение на киберзащитата при използване на RPA Кънчев посочи, че роботът може да направи анонимизация на данните, които да бъдат криптирани и ако бъдат откраднати, да не могат да бъдат разчетени.
По време на уебинара бяха направени няколко демонстрации в използването на RPA: отчет на наличности по сметки, извличане на данни от публични сайтове, обработка на сканирани документи, извличане и сравнение на цени от различни застрахователи.
Организатор на уебинара бе Сървис Центрикс.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив