29 Септември 2024, 10:25 Днес (0) | Вчера (0)

Леките автомобили – най-търсеният лизингов актив сред бизнес потребителите

12 Февруари 2008 13:24 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Лизинговите услуги все още са непопулярни сред бизнеса

Кеките автомобили са най-търсените лизингови активи. Това показва пазарното проучване “Лизинговите услуги в България – Очаквания и перспективи” на GfK Bulgaria, направено по поръчка на Райфайзен Лизинг България ООД Повече от половината договори с лизингови компании са сключени за закупуването на лек автомобил (57,8%0. Освен това фирмите търсят на лизинг товарни автомобили (13,9%) и индустриално оборудване (12,1%). Търсенето на подобни лизингови активи може да се обясни с нуждите на бизнеса от оптимизиране и разрастване на дейността, за разширяване и обновяване на автомобилния парк.
Пазарът на лизингови услуги е нов и се развива динамично, но все още не е много популярен сред бизнеса. Проведено през месец декември 2007 г., проучването обхваща компании и търговци на автомобили, строителна и транспортна техника, машини и съоръжения в градовете София, Пловдив и Варна.
Според изследването бизнес отношенията с лизингови компании не са концентрирани в няколко фирми от бранша, а се наблюдава голям избор и използване на различни компании, предлагащи лизингови решения. Някои от лизинговите компании имат сравнително висока популярност, която може да се сравни с познатостта на някои банки. Това се дължи на факта, че лизинговите услуги започват да се възприемат от фирмите като удобни и търсени бизнес решения.
Връзката между лизинговата компания и обслужващата банка е определяща за финансовите решения на фирмите. Най-много договори за лизинг участниците в проучването са сключили през обслужващата ги банка (35,3%). Доставчиците на активи осъществяват една четвърт от връзките с лизинговите компании (26,0%). Според проучването, този начин на комуникация между клиента и лизинговата компания предстои да се развива, тъй като подобен вид отношения са удобни  и за двете страни. Други 26,0% от изследваните компании и търговци осъществяват директен контакт с лизинговата компания. Половината от изследваните фирми и търговци заявяват, че биха сключили договор за лизинг с лизинговата компания на тяхната основна банка.
Основната полза, която прави лизинга предпочитан начин за финансиране в бизнессектора, е възможността за разширяване на бизнеса в кратки срокове (76,4%). На второ място респондентите оценяват високо гъвкавите схеми (70,2%) и процедури (74,3%) по договаряне, които предоставят лизинговите компании. Също така за бизнеса е важно да планира оптимално разходите си, което гъвкавите лизингови схеми на разплащане могат да осигурят /70,2%/.
В сравнение с алтернативните форми за финансиране по-лесната процедура за одобрение на договора е най-голямото предимство на лизинга, което фирмите посочват (46,6%). Други предимства са по-малкият обем изисквана документация /43,7%/ и липсата на допълнително обезпечение в сравнение с банковия кредит (39,8%). Близо 1/3 от изследваните мениджъри на компании заявяват, че лизингът няма недостатъци.

А.Г.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 27 Септември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7533
GBP 2.4796 2.4887 2.3443
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив