29 Септември 2024, 10:19 Днес (0) | Вчера (0)

Очаква се сериозен ръст на потреблението на мобилни услуги

13 Февруари 2008 13:44 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Проучване отчита най-голям потенциал в страните от Източна и Югоизточна Европа

Потреблението на мобилни услуги като средство за комуникация вече е неотменна част от ежедневието на хората и ролята им ще продължи да нараства. Това показват резултатите от международно проучване на института за маркетингови и социологически проучвания GfK за ползването на услугите и нагласите сред мобилните потребители в Австрия, Хърватска, Словения, България, Сърбия, Македония и Беларус. Във всяка една от страните са били анкетирани по 400 частни и бизнес клиенти. Изследването е направено по поръчка на mobilkom austria group.
Според проведената анкета най-голям потенциал за растеж имат компаниите от групата в Източна и Югоизточна Европа, а интересът към мобилния интернет и иновационни услуги е изключително голям, дори за пазарите с висока степен на насищане.
В Австрия и България мобилният апарат вече е толкова необходим, че много от потребителите го ползват като алтернатива на фиксирания телефон-приблизително 1/3 от клиентите на мобилни услуги в двете държави нямат фиксиран телефон вкъщи. В останалите страни почти всяко семейство ползва такъв. Въпреки това, с изключение на Беларус, във всички държави приблизително всеки втори потребител би желал да спре фиксираната си линия и да говори само от мобилния апарат. И в момента повечето разговори се провеждат чрез мобилните телефони.
Подобрение в качеството на живот чрез мобилния телефон се отбелязва главно при бизнес сегмента. Клиентите са особено удовлетворени в Сърбия, България и Беларус.
Повече от 3/4 от анкетираните се чувстват много по-ефективни с настоящото си технологично оборудване, отколкото са били преди две години.Потребителите навсякъде се съгласяват обаче че най-важният отличителен белег на мобилния телефон е възможността да бъде потърсена помощ навсякъде и по всяко време. Това твърдение беше подкрепено от близо 100% от изследваните във всички държави. Приблизително осем от десет отговорили в България, Хърватска, или Македония не се чувстват комфортно, когато е изключен мобилният им телефон.
Все по-голяма значимост се отдава да потреблението на услуги за мобилен пренос на данни. Най-запалени се оказват индивидуалните клиенти в Австрия и Хърватска. От своят страна, пазарите в Сърбия и Беларус показват най-голям потенциал.
Интересни резултати се отчитат при потреблението на услугата SMS. В почти всички страни над 70% от частните клиенти се възползват от нея. Изключение прави само България, където този дял е под 50%. Сърбите и хърватите са пристрастени към тази услуга, като изпращат и получават между 30 и 40 съобщения седмично. Проучването показва, бизнес секторът отдава сериозно значение на този вид комуникация: делът на потребителите, които ползват услугата, е между 55% и 96%.
Един от най-интересните резултати е влиянието на SMS върху писмения и говоримия език на младите хора и в културно изражение. Според над 56% от участвалите в проучването SMS-ите оказват силно влияние върху речта, а около 57% от сърбите и македонците смятат, че кратките съобщения повлияват значително и върху културата.

А.Г.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 27 Септември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7533
GBP 2.4796 2.4887 2.3443
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив