16 Ноември 2024, 07:18 Днес (0) | Вчера (3)

Най-добрите китайски търговски марки за 2006 година

08 Септември 2006 09:32 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Прави впечатление, че в списъка на 20-те “най”, присъстват цели шест финансови и застрахователни компании - Bank of China, China Construction Bank, и China Merchants Bank; финансовият конгломерат Ping An, както и водещият местен застраховател - CHINA LIFE.

Олимпиада 2008 година в Пекин несъмнено ще фокусира световното внимание върху Китай. Това голямо спортно събитие дава възможност за отлична рекламна кампания на най-многолюдната страна в света, в която Китай ще може да се покаже като мощна държава, постигаща феноменални икономически резултати. Вероятно и многочислените победи на китайските спортисти ще засилят това усещане, засилвайки интереса на света към Пекин като към уникална държава и като към обект на многомилиардни инвестиции.
Олимпиадата ще предостави на китайските компании колосални възможности в областта на маркетинга и рекламата. И това е напълно логично – брендовете на такива компании като Coca-Cola (KO), Adidas и Samsung станаха най-известните в света, след като самите компании се превърнаха в спонсори на олимпиадите досега.
Освен имената, които ще бъдат изписани на фланелките на участниците в надпреварите, екипите им ще бъдат украсени от логотипите на компаниите, влизащи в списъка на най-добрите китайски търговски марки, подготвени от Businessweek съвместно с консултантската група Interbrand. В списъка са представени само публични акционерни дружества. Методът, чрез който Interbrand оценява стойността на търговските марки много напомня на метода на оценка на активите, използван от аналитиците на ценни книжа. В основата на анализа стоят финансовите резултати на тези дружества, както и прогнози за печалбите им в бъдеще.
Interbrand оповести списък на акционерни дружества, които представят ясна финансова отчетност. Класирането им е на базата на оценки на показатели като привързаност на потребителите към дадената търговска марка, географията на популярността на бренда, както и тенденциите за развитие на целия отрасъл. Освен това от списъка са изключени търговски марки, които са придобити напоследък от чужди компании, след влизането на Китай в СТО.

Двайсетте най-добри китайски търговски марки за 2006 г. според версията на Interband:

Източник: Businessweek

Предвид уникалните възможности за реклама, които предоставя всяка Олимпиада, отсега китайските компании форсират популяризирането на марките си за Олимпиада 2008. Технологичният концерн Lenovo, който придоби производството на хардуер от американския гигант IBM през миналата година пусна на 8 август на пазара модел под названието KaiTian, който е предназначен за административния персонал и организаторите на игрите. Очаква се и мащабната рекламна кампания да започне скоро и по целия свят.
Отлични резултати демонстрират и Air China, China Mobile, както и производителят на телекомуникационно оборудване ZTE. Тези дружества заемат доминиращо положение на вътрешния пазар и са достатъчно силни, за да се борят за пазарен дял в световен мащаб. Например China Mobile, която има 75% дял в Китай и е официален спонсор на игрите.
Прави впечатление, че в списъка на 20-те “най”, присъстват цели шест финансови и застрахователни компании - Bank of China, China Construction Bank, и China Merchants Bank. Финансовият конгломерат Ping An, който вече се нарече “международна финансова група”, има силни стратегически връзки с такива международни играчи като Goldman Sachs (GS), Morgan Stanley (MS) и HSBC. Запазено е и мястото на водещия местен застраховател - CHINA LIFE.
Любопитно е че най-големият производител на климатици в света – китайската компания Gree Electric Appliances, все още е малко известна марка по света. В същото време брендът набира рязко популярност. Компанията има филиали дори и в Бразилия.
Според аналитиците от Businessweek, процесът на лансиране на китайските брендове на световните пазари тепърва започва да набира скорост. Все още в страната са изключително популярни чужди компании. Например General Motors (GM), Volkswagen, Toyota (TM), Nissan (NSANY) и Honda (HMC) контролират около 80% от китайския автомобилен пазар. Въпреки гигантския растеж, страната е все още зависима от внос на технологии и продукцията на марки като Nokia (NOK), Motorola (MOT) и Samsung продължават да бъдат изключително популярни.
На практика китайските компании сериозно страдат от “излишък” на производствени мощности, заради което търговските им марки не са толкова печеливши, както би могло да бъде. От друга страна по-малка печалба означава намаляване на ресурсите на компанията, които могат да бъдат насочени не само към ново производство и разработки, но и към мащабни рекламни кампании.
Interbrand оценява стойността на търговските марки на базата на точни финансови критерии, затова множество известни китайски концерни, които в момента не могат да се похвалят с големи финансови резултати или които през последната година са осъществили гигантски капиталови инвестиции, се оказват извън класацията на 20-те най-добри бренда.
Сред тях е производителят на алкохол Tsingtao, производителят на битова електроника Haier, компанията TCL, произвеждаща телевизори, както и автомобилните концерни DongFeng Motors и Shanghai Automotive.
Може да се обобщи, че китайските компании ще трябва да положат немалки усилия, за да пробият на световните пазари сред наложилите се вече търговски марки. Все пак до запалването на олимпийския огън има достатъчно време, компаниите, представляващи авангард на китайската икономика, да покажат поредни рекорди, както в страната, така и на чуждите пазари.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 15 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8568
GBP 2.4796 2.4887 2.3519
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив