22 Януари 2021, 13:41 Днес (9) | Вчера (13)

Kак 2020 промени подаръците ни

21 Декември 2020 12:17 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 21 декември 2020, 12:20

Все повече потребители в Европа пазаруват в подкрепа на местната общност и малкия бизнес, както и стоки, печалбата от които отива за благотворителни организации

Коледните празници през 2020 са по-тихи и спокойни отвсякога, а потребителите търсят най-смислените подаръци за своите близки, в които ще вложат по-малко средства, но повече от себе си. Най-новото проучване на Mastercard разкрива резултати, които говорят за една по-смирена Коледа. 2020 година е накарала над 77% от потребителите в Европа да се замислят за важните неща в живота, а 65% казват, че ще са по-внимателни в пазаруването по празниците.  
Докато 58 на сто от потребителите казват, че свиват бюджета след трудната година, над половината (51 на сто) казват, че влагат повече лично отношение в подаръците и 45 на сто прекарват повече време в изработването или избора на подарък.
Предизвикателната 2020-та е накарала хората да се замислят повече за другите, като 17% са започнали да подкрепят различни благотворителни каузи или да правят подаръци на непознати, като начин да помогнат на по-нуждаещите се. Почти половината (48%) от европейците са закупили стоки, печалбата от които отива в подкрепа на кауза, a 14% са дарили директно на благотворителна организация. Още 19% са закупили благотворителни коледни картички тази година.
Европейците са по-внимателни и за това къде пазаруват - всеки втори се старае да подкрепя собствената си общност: малки производители и магазини, крафтъри, местни артисти и т.н. 59% пазаруват локално, като начин да помогнат за възстановяването на общността, 44% са закупили подаръчни карти от местния малък бизнес, 61% ще направят коледния си пазар от местен магазин. Кошници с лакомства (38%), уелнес подаръци (37%), фотографии и фотокниги  (35%) оглавяват списъка на най-смислените подаръци за 2020 г., последвани от подаръци – преживявания с близките (32%) и персонализирани декорации за дома (26%).
"За много от нас Коледа без съмнение ще изглежда съвсем различно тази година. 2020 г. е предизвикателно време за всички, затова в България коледните подаръци, които Mastercard ще направи на своите безценни партньори, съдържат продукти от значими локални каузи и малки производители, които се нуждаят от подкрепа, - коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово, и допълва: - Малкият бизнес е гръбнакът на европейската икономика, така че пазаруването на местно ниво е от изключително значение, не само за подпомагане възстановяването на нашата местна общност, но и на икономиката като цяло. "

ТОП 5 СМИСЛЕНИ ПОДАРЪЦИ, СЕЛЕКЦИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ
1.    Kолет за близък в чужбина с български био вкусове.
2.    Осиновяване на кошер и спасяване на пчели от български семейни пчелари.
3.    Ръчно направени играчки от майки на деца с увреждания.
4.    Книги от онлайн книжаница.
5.    Коледно меню с поръчка за вкъщи.

ТОП 5 СМИСЛЕНИ ПОДАРЪЦИ В ЕВРОПА (по данни от проучването)
1. Домашна кошница с лакомства (38%)
2. Семейни преживявания (32%)
3. Илюстрации или картини (15%)
4. Персонално стихотворение или разказ (12%)
5. Настолни игри (11%)


Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив