01 Август 2021, 00:39 Днес (0) | Вчера (1)

Автоматизацията ще трансформира над 53 млн. работни места в Европа до 2030 г.

08 Март 2021 09:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 5 март 2021, 15:03

Разговор с г-н Владимир Кънчев - основател, управляващ партньор и старши консултант в Сървис Центрикс ООД


Г-н Кънчев, каква е Вашата визия за бъдещето в областта на автоматизация на процеси и как това ще се отрази на компаниите занапред?
В условия на икономическа и здравна криза, както и с настъпването на Четвъртата индустриална революция, роботизацията на бизнес процесите става все по-актуална тема в световен мащаб.  Очаква се автоматизацията да трансформира над 53 милиона работни места в Европа до 2030 година - тенденция, която върви ръка за ръка с промени в начина на мислене и нагласата за това как да използваме човешкия ресурс и потенциал.
Четвъртата индустриална революция е случващата се в момента автоматизация на традиционните производствени и индустриални практики, използвайки съвременни интелигентни технологии. Мащабната комуникация машина към машина (M2M) се интегрират за пълна автоматизация, подобрена комуникация и самоконтрол и производство на интелигентни машини, които могат да анализират и диагностицират проблеми без нужда от човешка намеса (Wikipedia).

Роботизацията на бизнес процесите (RPA) позволява на компаниите да преодолеят разликата между третата и четвъртата индустриална революция и по този начин да я подготви за бъдещето. RPA в съчетание с изкуствения интелект (AI) са ключовите технологии, които подготвят и тласкат организациите към дигитална трансформация.

RPA технологиите са най-бързо развиващата се област в софтуерната индустрия. Организациите, които не използват автоматизация в следващите 5-10 години, няма да бъдат конкурентоспособни на пазара. В края на 2022 година над 85% от компаниите ще използват някаква форма на RPA.

Какво представлява роботизацията на бизнес процеси (RPA)?
RPA е технология, използваща компютърен софтуер или "робот” за възпроизвеждането на стъпките, извършвани от човека при изпълнението на даден бизнес процес. Роботите не зависят от външни фактори и могат да работят 24 часа на ден, 7 дни в седмицата. Рискът от допускане на пропуски и грешки, както и от изтичане на информация на практика се свежда до нула. Те използват стандартните приложни интерфейси. Решението има изключително бърза възвръщаемост на инвестициите, като в повечето от случаите инвестицията се възвръща за по-малко от една година.

Каква е ролята на RPA в застрахователния сектор?
Във времена световна криза, но и в епоха на непрекъснато развиващи се технологии и иновативни решения, компаниите в сектора трябва да са напълно конкурентоспособни, предлагайки на клиентите си бързи, достъпни и съобразени с пазара услуги. Роботизацията води до 80% съкращаване на времето за изпълнение на вътрешнофирмени дейности, елиминиране на техническите грешки и до значително намаляване на времето за изпълнение на процесите (над 50%). В нашата практика имаме случаи с намаляване на времето за изпълнение на даден процес с няколко десетки пъти, което води до повишена удовлетвореност на клиентите.
Чрез RPA можем буквално да извадим робота от човека. На първо място роботизацията би могла да подпомогне компаниите в едно от основните предизвикателства пред бранша – дигитализацията. Всички основни застрахователни процеси могат да бъдат автоматизирани - завеждане на щети, искове, подновяване на полици, генериране на договори, генериране на различни справки и др.
Друга основна полза от роботизацията е значително повишаване на клиентската удовлетвореност чрез ускоряване на времето за обработка на запитвания и елиминиране на възможността от допускане на грешки. Например чрез използването на специализиран чатбот, който обработва динамични фирмени данни, клиентите могат да бъдат обслужени максимално бързо и ефективно, а служителите от своя страна да се концентрират върху стратегически за компаниите дейности.
Решението подпомага организациите да са в пълно съответствие с всички регулаторни изисквания, в спазването на GDPR и предотвратява риска от изтичане на фирмена информация и лични данни.
Не на последно място, роботите могат да извършват задълбочени проучвания и анализи на различни източници, като по този начин позволяват на компаниите да бъдат напълно в час с актуалната ситуацията в бранша (сравняване на конкурентни условия, цени, промоции и др.) на дневна база.

Г-н Кънчев, разкажете ни за успешни решения при Ваши клиенти. Как роботизацията преобърна техния работен процес? Разкажете ни малко повече за компанията.
Сървис Центрикс е единственият златен партньор на UiPath за България. UiPath e най-известната платформа за софтуерни роботи в света. На практика компанията ни реализираме над 95% от продажбите на UiPath за България. За изминалите 4 години сме автоматизирали успешно над 220 процеса. Основните ни клиенти са в производството, финансовият сектор, продажбите и много други. Роботизираме процеси за две международни застрахователни компании. В началото на месец април ще проведем специализиран безплатен семинар и ще покажем реални примери на реализирани от нас роботизирани процеси в застраховането.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив