Разговор с г-н Николай Чернев, мажоритарен собственик на "Адмирал Иншурънс Брокер" ООД
Г-н Чернев, Вие сте мажоритарен собственик на "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД, бихте ли казали нещо повече за компанията? Какви са вашите предимства?
"Адмирал Иншурънс Брокер” ООД е основан през 2007 г. и за сравнителното краткото време, от което съществува, успя да извоюва позиции и да се нареди сред лидерите на пазара на застрахователен
брокераж. Всъщност настоящият екип, който мениджира брокера от 2009 г., е с дългогодишен опит , на което се дължи развитието през последните пет години. Успяхме да създадем компания с ясна
структура и политика и на тази база изградихме и продължаваме да изграждаме нашата мрежа в страната. Това, което ни дава увереност, е, че "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД е предпочитан както от
клиентите ни, така и от нашите партньори.
Всъщност това, което ни отличава, е създаването на благоприятна среда за развитието на служителите, които работят в компанията. С налагането на професионални стандарти и правила безспорно
резултатите са изключително позитивни.
Как се промени застраховането през годините?
Това е изключително обширна тема, която изисква детайлен анализ. Аз ще се опитам да обобщя. Моето мнение е, че с времето браншът стана по-професионален, което се дължи както на навлизането на
пазара на чужди застрахователни компании и брокери, така и на разбирането на самите играчи, че това е пътят на развитието. Това, разбира се, не е достатъчно и аз смятам, че е необходима още
инвестиция в компетентност. Това, което не се промени през годините, е доминиращата роля на автомобилното застраховане, което е пряко отражение на цялото икономическо развитие на страната.
Каква е ролята на застрахователния брокер и в частност на "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД?
Застрахователният брокер е консултант на застрахователния пазар и като представител на клиента, той трябва да дава решения за застрахователна защита на своите клиенти.
По същия начин и ние в "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД разбираме своята роля на пазара - да дадем добавена стойност към сключения от клиента застрахователен договор. За постигането на тази цел обаче
е необходимо изключително много знание. Ние, от "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД, разбираме нуждата от висока компетентност на нашите кадри и в тази връзка от следващата година стартираме
вътрешна система за обучение АМА/Адмирал Мениджмънт Академи/, с което се надяваме, че ще бъдем полезни на клиентите ни и, естествено, ще ни даде конкурентно предимство.
Каква е Вашата оценка за застрахователната култура на българина?
Тя безспорно не е висока, но тук трябва да кажа, че основната роля за повишаването й зависи от волята и желанието на хората, занимаващи се със застраховане.
Ние в бранша сме длъжници в това отношение.
Вашата компания членува в БАЗБ, какви са проблемите, които стоят пред застрахователния бизнес?
Асоциацията си е поставила за цел професионализиране на бранша, затвърждаване доверието към застрахователните брокери и отстраняване на някои пошли практики, които съществуват. Това може да се
постигне като ние – браншът, се обединим и водим активни разговори за подобряване на средата.
Тук е мястото да поздравя г-жа Ивета Кунова за избора й за нов председател на Асоциацията, да й пожелая успех и да я уверя, че "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД ще бъде активен участник в
БАЗБ.
Всички активности, които провеждаме като браншова организация и в частност "Адмирал Иншурънс Брокер” ООД, са с цел единствено да бъдем полезни на нашите клиенти, знаейки, че в застраховането има и
голям социален елемент и хората са особено чувствителни. Ние осъзнаваме нашите отговорности и градим доверие към дейността, с която се занимаваме.