15 Ноември 2024, 22:14 Днес (3) | Вчера (5)

Най-важната задача пред застрахователния бизнес в България е да информира клиентите

21 Ноември 2006 17:02 INSMARKET по статията работи: 25
A+ A-

Разговор с Вернер Мьортел, главен изпълнителен директор на Дженерали Холдинг Виена и председател на надзорния съвет на Дженерали България

Господин Мьортел, при представянето си на българския пазар ръководството на Дженерали обяви, че има за цел да наложи „магията на марката“ у нас. Какви тайни ще използвате, за да наложите името Дженерали?
Мисля, че една от тайните, за да бъде успешен един бранд, е да има ясна идея за какво става дума. Ние имаме тази идея. На второ място, брандът трябва да бъде наложен без компромиси. Ще проследите по какъв начин ще се променят компаниите в този смисъл: навсякъде ще видите нашите телевизионни клипове; ще бъдат променени предложенията ни за застраховане, пликовете, полиците, билбордовете по улиците, офисите в цялата страна. Навсякъде ще видите този ребрандинг, който сме направили. И както брандове като BMW или Coca Cola кола, например,  много внимателно следят пазара и не позволяват някой да презентира Coca Cola, така и ние трябва ще бъдем  стриктни и ще следим всички да следват правилата. Със сигурност това е част от този успех. Освен това, трябва да накараме самите служители да се идентифицират с него. Мисля си, че ако сте горди с нещо, това означава, че то по някакъв начин ще се удвои или утрои, така че ние смятаме да следваме тези елементи.

Посочихте, че у нас ще въведете и „Програма за лоялност“ като елемент от общия успех. Повече за нея?
Става дума за програмата за лоялност към клиентите. В няколко страни, не навсякъде, самите компании имат свобода да избират. Например, те предоставят на клиентите различни видове бонуси в случай, че имат 3-4 полици при тях. Да речем, клиентите получават членска карта за предимство. Това обаче ще бъде една по-следваща стъпка. За момента искаме да разширим нашите клиенти, искаме да направим  cross selling през трите компании и тогава вече да създадем тези програми за лоялност.

Закупувате компании-лидери в своите сегменти. Какви са краткосрочните цели и средносрочните перспективи за повишаване оборотите на тези дружества?
Ние няма да променяме всичко. Бихме желали да добавим, да подкрепим, да помогнем с нашите възможности, с нашето ноу-хау, с това, което имаме. Например, ТВ-клипът, който се представя в България, е част от нас, от това, което сме предоставили. Следващото нещо, което трябва да видим, е дали има възможности да се направят синергии,  за да се подпомогне управлението на активи или при информационните технологии. Ние знаем вече много за компаниите, така че ще трябва да развием тези знания. Освен това, трябва да се попита и мениджмънтът къде  вижда възможности за допълнение. Така че това е един цялостен процес.

Животозастраховането в България все още не е съвсем развито. Какви са идеите и плановете на групата по посока на този пазар?
Първият план е, че искаме да се разраснем. Част от този план е, разбира се, да се работи върху информирането на клиентите за това, че те са задължени да направят нещо. Когато започнах работа в застраховането през 1974 година в Германия, казвахме на клиентите: “Трябва да направите нещо по въпроса, защото когато остареете, вашата социална осигуровка няма да е достатъчна, за да ви даде стандарта на живот“. Ето защо трябва да се говори с клиентите. В Германия ако кажа на някого, че трябва да направи нещо по въпроса, той ще ми отговори: “Знам. Дайте ми решение на въпроса“. Първоначалният стадий на процеса е да кажем на клиентите, че нещо трябва да се направи по този въпрос. Може би след 3-4 години клиентът ще отговори, че знае и иска решение на проблема. Тази задача стои не само пред Дженерали, но и пред целия застрахователен бизнес в България. За да могат хората да разберат, че трябва да направят нещо допълнително за себе си – да осигурят живота си, да се осигурят срещу нетрудоспособност и да спестяват за след пенсиониране.

Датата 1 януари 2007 година се сочи като нова страница от историята на страната ни. Какво ще се промени у нас и по-специално какво ще се промени за застрахователният бранш след влизането ни в ЕС? Това ли е поводът за навлизането на Дженерали в България?
Винаги съм казвал, че няма да има никакви драматични промени, защото в България вече има много чуждестранни компании, така че страната ви не е много далеч от стандартите, които виждаме на другите места. Може обаче да се помисли за свободата на предоставяне на услуги. Опитът ни показва и аз не мисля, че български застрахователни компании ще започнат да продават застраховки в Португалия, например. Те ще имат това право, но най-вероятно няма да се възползват от него. Това, което видяхме във всички останали страни е, че всички западняци подадоха документи за разрешение за свобода на предоставянето на услуги. Но в крайна сметка нищо не се случи, нищо видимо не стана. Западняците или вече са тук, защото са купили нещо, или защото са започнали нещо „на зелено“, но никой няма да очаква, португалски компании, примерно, да дойдат в България и да продават голямо количество животозастраховки или автомобилни застраховки. Тази обща Европа, която имаме, може би ще има нужда от доста време в това направление. Ето защо, когато на 1 януари 2007-ма се събудите, светът ще бъде същият, както на 31 декември 2006-та. 

Навлизате в страната ни след други чуждестранни компании. Това ли бе точният момент за групата и страхувате ли се от конкуренцията?
Не, не се страхуваме. Ние не се забавихме, защото по принцип започваме операции „на зелено“. В България направихме аквизиция на една добра компания и то е почти същото, както ако през 1996 година бяхме започнали тук „на зелено“. Така че това е причината на придобиването – за да настигнем останалите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Абсолютно споделям казаното от г-н Мьортел.От 1991 г.работя в животозастраховането и бих желал да работя за GENERALI GROUP.За контакт
[email protected]
#1 | от Стоян Стоянов | преди
Абсолютно споделям казаното от г-н Мьортел.От 1991 г.работя в животозастраховането и бих желал да работя за GENERALI GROUP.За контакт
[email protected]
#2 | от Стоян Стоянов | преди
Скъпи господин Стоянов,
всички искаме да работим за "Дженерали" но със сегашното ръководство едва ли ще стане.Почакай до Нова година.Има шанс.
#3 | от Албена до | преди
Оптимист.... И него ще побългарим... Като се сблъска с такива желаеши да "работят"... Който иска да рзботи - работи навсякаде. Никой не може да му вземе клиентите за животозастраховането например... Всде едно коя е компанията.
Успех на колегите!!!
#4 | от advanced | преди
Съгласна съм с теб,че който иска да работи ще работи навсякъде, но моята връзка с "Дженерали" е друга не че толкова искам да работя за тях просто бъещият изпълнителен директор ми е познат и в действителност е много способен.За господин Werner Moertel си прав,че е оптимист защото с това ръковоство нищо няма да се промени в компанията.Но бъди сигурен,че след Нова година нещата ще се променят.А Стоянов си е написал тескт все едно,че пише молба за кандидатстване за работа.
#5 | от Албена до | преди
Не забравяйте, че Дженерали още дълго време ще носи негативите на Орел!Едно име и един Вернер променят много малко и то-не веднага!Емблемата "Конова" ще витае още много, много дълго време в пространството!
#6 | от наблюдател | преди
Напълно съм съгласна с теб Наблюдател и ще се радвам да ми оставиш някакви твои координати да поговорим относно "Дженерали" а ако желаеш моят e-mail e [email protected]
Werner Moertel наистина няма да подмени нищо трябва да се смени управлението.
#7 | от Албена до | преди
Това че си мислиш, че познаваш бъдещия изпълнителен директор нищо не означава само по себе си. Една птичка пролет не прави. Трябва цял нов управленски екип, а такъв трудно се събира и изгражда. Както и трудно се налага. Отделно, че ако е вярно, че познаваш новия ИД, то и г-жа Конова го знае, което поставя в много деликтна ситуация новия собственик. Едва ли може да разчита на каквато и да било лоялност от страна на настоящия мениджмънт, нали?
#8 | от Никой до | преди
Не го мисля а е факт и скоро ще го разбереш.Надявам се не ме обвиняваш,че разполагам с достатъчно достоверна информация?Нямам намерение точно тук да ти обяснявам връзките си. Колкото до екипа винаги може да се сформира такъв.Никой не казал че новият собственик ще разчита на настоящия миниджмънт-той просто ще бъде подменен. Има и качествени хора в този бранш.Виждам че си доста пистрастен относно Конава.Може би общи интереси?
#9 | от Албена до | преди
О, не, въобще не съм пристрастен към Конова. Дори напротив, но не това ми беше мисълта. Имах предвид, че и тя, и целият настоящ мениджмънт явно е наясно, че ще бъде сменен. При това положение едва ли може да се разчита, че е лоялен на новия собственик, нали? Иначе не виждам какви толкова връки трябва да имаш, в КФН очевидно отдавна знаят кои са гласените за нови управници на Орел, понеже предварително трябва да ги одобрят, а КФН не се слави с кой знае каква конфиденциалност :) Иначе за Дженерали ... ами освен че харесвам Венеция, друго не мога да кажа засега. Всъщност мога - поведението им на българския застрахователен пазар засега е повече от нелоялно и скандално, ако имаш някаква представа от този пазар ...
#10 | от Никой до | преди
О, не, въобще не съм пристрастен към Конова. Дори напротив, но не това ми беше мисълта. Имах предвид, че и тя, и целият настоящ мениджмънт явно е наясно, че ще бъде сменен. При това положение едва ли може да се разчита, че е лоялен на новия собственик, нали? Иначе не виждам какви толкова връки трябва да имаш, в КФН очевидно отдавна знаят кои са гласените за нови управници на Орел, понеже предварително трябва да ги одобрят, а КФН не се слави с кой знае каква конфиденциалност :) Иначе за Дженерали ... ами освен че харесвам Венеция, друго не мога да кажа засега. Всъщност мога - поведението им на българския застрахователен пазар засега е повече от нелоялно и скандално, ако имаш някаква представа от този пазар ...
#11 | от Никой до | преди
О, не, въобще не съм пристрастен към Конова. Дори напротив, но не това ми беше мисълта. Имах предвид, че и тя, и целият настоящ мениджмънт явно е наясно, че ще бъде сменен. При това положение едва ли може да се разчита, че е лоялен на новия собственик, нали? Иначе не виждам какви толкова връки трябва да имаш, в КФН очевидно отдавна знаят кои са гласените за нови управници на Орел, понеже предварително трябва да ги одобрят, а КФН не се слави с кой знае каква конфиденциалност :) Иначе за Дженерали ... ами освен че харесвам Венеция, друго не мога да кажа засега. Всъщност мога - поведението им на българския застрахователен пазар засега е повече от нелоялно и скандално, ако имаш някаква представа от този пазар ...
#12 | от Никой до | преди
Да Венеция хубав град,но аз лично предпочитам Виена това е любимият ми град в Европа,но това е тема на друг рзговор.За поведението им съм съгласна с теб,но помисли докато нямаш закони които да бъдат спазвани и за неспазването им да има санкции кой ще е лоялен?В България има ли нещо лоялно според теб?
#13 | от Албена до | преди
Вернер е от Виена, а не от Венеция, но все едно - и двата града обичам.Наблюдавах поведението на Дженерали на западния пазар.Безкомпромисни са, когато усетят далавера - и към клиентите, и към собствените си служители.По-консервативни, но по-точни към клиентите са отколкото доста застрахователи.
#14 | от наблюдател | преди
Да Венеция хубав град,но аз лично предпочитам Виена това е любимият ми град в Европа,но това е тема на друг рзговор.За поведението им съм съгласна с теб,но помисли докато нямаш закони които да бъдат спазвани и за неспазването им да има санкции кой ще е лоялен?В България има ли нещо лоялно според теб?
#15 | от Албена до | преди
Знам че Werner Moertel е от Виена даже знам къде им се намира офиса мога да ти го изпратя на снимка,сградите където се помещават "Generali"са страхотни в самия център на Виена ,но едното съобщение не е за теб.Просто го сбърках при изпращането а този който се представя с прякор "Никой" казва за Венеция имайки в предвид че централата на "Дженерали " е във Италия а подразделението,което купи "Орел"и чрез което се осъществи сделката е " Generali Holding Vienna AG"
#16 | от Албена до | преди
Да, Албена, операциите на Дженерали в тази част на света са естествено под шапката на Виена. Аз също им знам централата във Виена. Красива е, но има и по-красиви там :)) Но това е несравнимо с факта, че Дженерали притежават половината сгради, заобикалящи централния площад Сан Марко във Венеция. Не знам дали знаеш и това, но е факт. Всъщност те са взаимствали логото си, крилатия лъв, от Венеция. Това е герба на Венеция :)
#17 | от Никой до | преди
Виж това не го знаех за герба,във Виена е същатата работа със сградите.Точно в центъра на Вина на Landskrongasse 1-3 са взели три страхотни сгради а вътре няма да ти казвам какво е супер.Имат и на Augasse но там са им Reiseversicherung.
#18 | от Албена до | преди
Какво ще кажете, ако освен мениджмънта подобрят някой друг от своите продукти? Щом имат името на "по-точни от други застрахователи" към клиентите си в други страни, това ще им даде възможност да поизчистят старите негативи на Орел...Там има огромно поле, където да приложат най-доброто,ценното от опита си на един от най-мощните застрахователни концерни...Безпорно, че подмяната на мениджмънта трябва да върви успоредно с продукта за клиента
#19 | от Гост | преди
Да,така е подмяната на мениджмънта трябва да върви успоредно с продукта за клиента,но смяташ ли,че при сегашното ръководство на "Дженерали Холдинг"това може да стане?Определено предлаганите продукти не са от-най добрите за клиентите на компанията и трябва да се направи повече.Колкото до "точни"за сега това изобщо не може да се каже за тях.
#20 | от Албена до | преди
Господин Mьортел по - добре да вземе да си смени регионалния мениджър за централна и източна Европа горкият човек сигурно незнае че същият този вкара "Български имоти " преди години със 75 000 лева загуби в животозастраховането.
#21 | от анонимен | преди
Гущера спретна страхотна далавера с пагубната му фирма
#22 | от WWW | преди
Господин Mьортел да си смени лъжливия регионален мениджър за централна и източна Европа Ивайло Къдрев.Такъв човек би му развалил само репутацията на компанията, която и без това не е от най-добрата.
#23 | от анонимен | преди
Generali mit verrücktem Area Manager

Mag. Dr. Ivaylo Kadrev, 40, ist ab sofort als neuer Area Manver
der Generali tätig,aber ist er verantwortungslos.
#24 | от Анонимен: | преди
Generali mit verrücktem Area Manager

Mag. Dr. Ivaylo Kadrev, 40, ist ab sofort als neuer Area Manager der Generali tätig. In dieser Funktion ist er verantwortungslos.




#25 | от анонимен | преди
Валидни за 16:10 15 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8568
GBP 2.4796 2.4887 2.3519
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив