24 Декември 2024, 05:28 Днес (0) | Вчера (1)

След 10 години стигаме чехите

06 Март 2008 14:06 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

ДЗИ планира 20% пазарен дял през следващите 5 години, посочи Рик Жос Густ Янсен, член на УС и изпълнителен директор на ЗПАД ДЗИ

Господин Янсен, как оценявате мястото на българския застрахователен пазар на фона на останалите в Европа?
Не винаги е лесно да се правят сравнения между различните пазари, защото всеки от тях притежава специфична особеност. Например, в областта на животозастраховането в България има някои характерни елементи, които не са много развити. От друга страна обаче е доста сериозна конкуренцията на краткосрочните банкови продукти, каквито не съществуват на другите пазари, ето защо в краткосрочен аспект е по-трудно да се правят сравнителни анализи за развитието на застрахователните пазари в отделните страни.
В дългосрочен аспект обаче сме сигурни, че България има доста голям потенциал за развитие в сравнение с пазарите от Централна и Източна Европа. В Чехия, например, в някои отношения пазарът вече достигна западноевропейските нива. България има 10 години, докато достигне нивата в Чехия. Така че със сигурност пазарът в България е с много голям потенциал.

Доволен ли сте от развитието на ДЗИ след като стана собственост на групата КВС?
Както вече казах, България е много интересен пазар с добър потенциал за растеж както в общото застраховане, така и в животозастраховането. От пазарна гледна точка степента на проникване дават възможност за много голям ръст през следващите 10-15 години. Това бе основната причина да стъпим в България. Онова, заради което предпочетохме ДЗИ, е, че ДЗИ е интересна компания, с много силно име на българския пазар – име, превърнало се в синоним на застраховането. Видяхме доста динамика в самото дружество. Много добре си сътрудничим с местното ръководство и сме позитивно настроени към бъдещето.

Как бихте коментирал резултатите за 2007 година?
Резултатите за целия пазар показват висок ръст и дават заявка да очакваме стабилен растеж през следващите години. Разбира се, има области, на които трябва да се обърне специално внимание. За резултатите на ДЗИ през 2007 г. ще е справедливо да кажем, че компанията премина през няколко трудни години, свързани с продажбата на дружеството и несигурността, свързана с тази продажба, но вече гледаме с увереност в бъдещето и имаме ясен план как да подсилим търговската марка ДЗИ.

Какъв пазарен дял планирате през 2008 г.?
Не мисля, че можем да говорим за точни цифри, но мога да ви представя целите ни в по-дългосрочна перспектива.
В средносрочна перспектива ще се стремим да си възвърнем силните пазарни позиции на ДЗИ от предишните години. За общото застраховане това означава 20% пазарен дял през следващите пет години. В животозастраховането мисля, че бихме могли да бъдем доста амбициозни и да очакваме дял и над 20%. Това ще зависи от сътрудничеството, което ще успеем да изградим с банката-партньор, чрез която ще се продават както общозастрахователни, така и животозастрахователни продукти. Опитът ни в други страни показва, че особено при животозастраховането този канал за продажба може да бъде много успешен.

Кога очаквате грижата за живота да измести тази за автомобила?
Не бих казал да измести – надяваме се да създадем балансиран портфейл, в който ще развиваме животозастраховането, но искаме да си запазим и силните позиции в пазара на автомобилната застраховка „Гражданската отговорност“, както и в други области на общото застраховане.

Банковото сътрудничество ли ще е най-силният ви канал за продажба на застраховки?
Не. Банковият канал е новият канал и очакваме голяма част от ръста да бъде генериран чрез него. Но традиционните ни канали – брокери, агенти, директни продажби, ще си останат много важни и ще продължим да фокусираме вниманието си и върху тях. Със сигурност ще обърнем внимание на съживяването и подсилването на агентската ни мрежа.

Разкажете повече за новите продукти, които ще пуснете на пазара през тази година?
Не мога да ви дам прекалено много подробности, но планираме в животозастраховането да пуснем поне три нови продукта с инвестиционна насоченост – както с еднократна премия, така и с регулярно плащане на премията. Планираме и микс от продукти, които дават по-широки възможности за инвестиции.

Планира ли КВС стъпване на нови пазари в Европа?
Разбива се, винаги сме готови на такива стъпки за подсилване на портфейла. Същевременно планираме и някои по-малки инициативи, при които ще използваме ДЗИ като база, от която да се продават животозастрахователни продукти, например от България в Румъния.

От началото на февруари тази година Рик Жос Густ Янсен е член на Управителния съвет и изпълнителен директор на ЗПАД ДЗИ, а дни преди това бе одобрен и за член на борда на директорите на ИП "ДЗИ Инвест" АД. В края на миналата година пък белгиецът бе избран за член на УС на “Здравноосигурително акционерно дружество ДЗИ” АД.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 23 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8824
GBP 2.4796 2.4887 2.3574
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив