Компаниите, които не могат да се подготвят за епохата на конкуренция с алгоритми, рискуват да загубят пазарни позиции, предупредиха анализаторите от Gartner
За да бъдат конкурентоспособни и да растат, компаниите трябва за използват най-добрите алгоритми за управление на бизнеса. В противен случай ще загубят позиции на пазара, според нов доклад на
анализаторската компания Gartner, цитиран от TechNews.bg.
Цифровите технологии и появата на мощни центрове за данни в малки и дори средни компании направиха възможно създаването на алгоритми, които автоматизират бизнес процесите. Отчитайки тази тенденция,
анализаторите въведоха понятието "алгоритмичен бизнес”.
Gartner смята, че мениджърите и ИТ специалистите са длъжни да изучават използването на различни алгоритми и да оценят тяхната актуалност за бизнеса на своите компании. Организациите, които не могат
да се подготвят за епохата на конкуренция с алгоритми, рискуват да загубят.
Развитието на умните изчислителни машини и достъпността им за повечето организации се явяват един от ключовите фактори за влизане на алгоритмичната арена, коментира Gartner. Секторът на търговията
отдавна използва бизнес анализ и алгоритми за повишаване на ефективността на работа. Много анализатори смятат, че алгоритмите, които автоматизират ценообразуването и мърчандайзинга, скоро ще станат
най-ценните активи в търговията на дребно.
ИТ инфраструктурата на компаниите, която днес се използва за изпълнение на ограничен брой задачи, потенциално може да стане инструмент за пускане на алгоритмичния бизнес, смятат още
анализаторите.
И в момента алгоритмите са силно застъпени в много отрасли и бизнес сегменти. Така например, в HR отделите алгоритми оценяват бързо пригодността на кандидатите за работа на определени длъжности. В
бъдеще алгоритми ще разпределят натоварването с отчитане на способностите и работния график на служителите. В здравеопазването пък алгоритми помагат да се повиши качеството на грижите за болните и
да се намали смъртността на пациентите.
Съвременните технологии – корпоративни центрове за данни, облачни системи за съхранение, бизнес анализи и други елементи на цифровия бизнес – вече трансформират комерсиалната дейност, отбелязва
Gartner. Алгоритмичният бизнес създава още една възможност, въпреки че ще се появят нови психологически бариери, свързани с това, че компютрите ще взимат все по-сложни и важни за пазарната ситуация
решения.
Ефективността на алгоритмичния бизнес ще зависи от качеството на данните и надеждността на системите за съхранение и резервно копиране, които захранват алгоритмите с информация за взимане на
решения. Ето защо проектирането на ИТ инфраструктурите и опитът в работата с цифрови технологии придобиват все по-голямо значение за дългосрочното развитие на бизнеса, заключава анализът.