За възстановяване на движението в страната са необходими около 10 058 000 лв., а за окончателното възстановяване на техническото състояние на железопътната инфраструктура са необходими около 88 000 000 лв.
Близо 106 млн. лева са необходими за окончателното възстановяване на железопътната инфраструктура в страната след направените анализи и окончателни експертни оценки от НК “Железопътна
инфраструктура”. Това се посочва в Доклад, който от компанията предоставиха днес на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията в оставка Николай Василев.
Нанесени са огромни щети на железопътната инфраструктура вследствие на влошените метеорологични условия и голямото количество на валежите, паднали в периода 3 – 13 юли 2005 г. Движението на
влаковете в страната беше блокирано, а голяма част от железопътната инфраструктура – разрушена. Железопътните линии са наводнени. Поройните дъждове са активизирали свлачища.
За възстановяване на движението в страната са необходими около 10 058 000 лв., а за окончателното възстановяване на техническото състояние на железопътната инфраструктура са необходими около 88 000
000 лв.
За трайното възстановяване на енергозахранващите съоръжения, осигурителни инсталации и телекомуникации са необходими общо 7 937 657 лв. За възстановяване на движението, в частта енергозахранващи
съоръжения, са необходими 329 000 лв., а за трайното възстановяване на съоръженията – общо 7 011 000 лв. За трайното възстановяване на осигурителните инсталации и телекомуникации са необходими 926
657 лв.
Миналата седмица МТС настоя за преразглеждане на средствата, отпуснати на НК “Железопътна инфраструктура” за възстановяването на нанесените щети на жп инфраструктурата в страната. Постоянната
комисия за защита на населението при бедствия, аварии и катастрофи е отпуснала 200 000 лева за частичното възстановяване на аварирал участък от жп линията София – Варна. Тези средства са крайно
недостатъчни.
Засегнати от бедственото положение са 2-ра, 4-та и 9-та жп линии и някои участъци от 3-та жп линия.