Целта е страната ни да стане целогодишно посещавана туристическа дестинация
България да заеме водещо място сред петте топдестинации в Централна и Източна Европа – това е визията, залегнала в приетата от Министерския съвет Стратегия за устойчиво развитие на туризма в Република България (2014-2030 г.). Целта е страната ни да бъде добре позната и предпочитана целогодишна туристическа дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност и съхранени култура и природа.
Документът подготвя набор от дългосрочни стратегии в областта на планирането, инвестициите, вътрешния туризъм, проучванията, предоставянето на услуги, подобряването на инфраструктурата и
транспорта, професионалната подготовка и квалификация на заетия в туризма персонал, диверсифицикацията на туристическия продукт, възстановяването и поддръжката на съществуващите туристически зони.
Посоката е към подобряване облика на дестинацията България като цяло.
Стратегията има за цел по-рационалното използване на природните, културните, историческите и географските ресурси, с които страната разполага, като същевременно акцентира върху привлекателността на
регионите с туристически потенциал и възможностите, които те предлагат за развитието на специализирани форми на туризъм.
в стратегията се набелязва необходимостта от разработване на туристически продукти, подходящи за възрастова категория 65+ години като комбинация между специализираните видове туризъм – балнео-,
културен, еко- и селски туризъм и др.; насочване на националната реклама и към този сегмент туристи с акцент върху възможностите, които страната предлага за развитие на оздравителен туризъм чрез
разширяване на хотелската база с изграждане на балнео- (медикъл СПА) и таласотерапевтични центрове и предоставяне на възможности туристите да се възползват от лечебните свойства на българските
минерални води и лечебна кал; разработване на специализирани туристически продукти, които имат потенциал за преодоляване на сезонността и създаване на емоционална връзка с България;
търсене на възможности за привличане на инвестиции в туризма.
Проектът на стратегия беше публикуван за обществено обсъждане в интернет страницата на МИЕ.