Най-купуваните продукти за 2014 г. са смартфоните
Тенденцията за изминалата година е българският потребител да отделя все повече време за онлайн пазаруване, като се увеличава и делът на клиентите, закупили стоки през смарт устойствата си. Това
показват годишните резултати на един от най-големите онлайн търговци за Централна и Източна Европа.
Потребителите прекарват средно по 5 минути на сайта и разглеждат по 7 страници от продуктовата гама, отчита магазинът.
Средно най-посещавани са електронните магазини от хора на възраст между 25 и 34 години, като разделението между половете е почти равно, с лек превес на жените (54%).
Най-купуваните стоки за 2014 г. са смартфони и таблети, следвани от малки и големи електроуреди и компоненти и периферни компютърни устройства.
Класация на най-поръчвани продукти за 2014 |
|
|||||
|
||||||
Общо |
|
От мобилни устройства |
|
|||
1 |
Смартфони и таблети |
|
1 |
Смартфони и таблети |
||
2 |
Малки и големи електроуреди |
|
2 |
Малки и големи електроуреди |
||
3 |
Периферия и компоненти |
|
3 |
Играчки и продукти за детето |
||
4 |
Книги |
|
4 |
Книги |
||
5 |
Играчки и продукти за детето |
|
5 |
Периферия и компоненти |
Посещенията от мобилни устойства бележат рекорден ръст, достигащи до над 4 млн. Във втората половина на 2014 г. мобилният трафик се е увеличил в сравнение с първото полугодие и постига средна стойност от 20% от общия трафик на сайта. Междувременно, продажбите достигат 10% от закупените продукти на годишна база. Най-продавани стоки през мобилни устройства са смартфони и таблети, следвани от малки и големи електроуреди и играчки и продукти за детето.