Едва 36% от съответните мениджъри смятат, че имат подходящия опит за предоставяне на услугата
Повечето потребители (93%) предпочитат биометричните данни пред ПИН кодовете за удостоверяване на плащания или други финансови услуги. Това сочи изследване "Пет фактора за мобилните
биометрични данни при финансовите услуги" на Mastercard и департамента по компютърни науки в Оксфордския университет. Резултатът не е изненадващ, тъй като използването на биометрични данни (пръстов
отпечатък или сканиране на ириса) е по-сигурно и елиминира неудобството да трябва да помниш ПИН код. Въпреки това, докато 92% от професионалистите в сферата на банкирането искат да приобщят
биометричната технология, внедряването им към момента е непоследователно и само 36% от съответните мениджъри смятат, че имат подходящия опит за предоставяне на услугата.
"Ефективните мобилни биометрични данни стават част от по-широкия опит на финансовите услуги, насочени към потребителите, които дават възможността за незабавен достъп до финансовата им информация
или за разплащане. Те насочват тенденцията към бъдеще без пароли, където дигиталната идентичност е изцяло свързана с това кой си, а не какво помниш", коментира Аджай Бала, президент Бизнес решения
за сигурност в Mastercard.
Очакванията са глобалните продажби на смартфони да достигнат 400 милиарда долара до следващата година, което превръща мобилните биометрични данни в добра възможност за улесняване на услугите.