Политиците в крайна сметка се въздържаха д поискат модификации на механиката на двигателите и изпускателните системи
Политици и шефове на автомобилни корпорации в Германия се споразумяха в сряда да обновят софтуера на двигателите на 5,3 милиона дизелови автомобили, за да намалят замърсяването на въздуха, и да се
опитат да "ремонтират" съсипаната репутация на индустрията. Решението е разочароващо за еколозите. Природозащитниците заявиха, че планът е слаб, идва твърде късно и е необходимо да се въведе
забрана на замърсяващите превозни средства, пише GreenTech.bg.
Правителството на канцлера Ангела Меркел е подложено на нарастващ натиск заради това, че не прави достатъчно, за да се справи със замърсяването на въздуха от превозните средства. Обвиняват кабинета
и, че е "твърде близък" до мощните производители на автомобили.
Министърът на правосъдието Хайко Маас заяви, че споразумението е само първа стъпка, предупреждавайки, че забраната на дизеловите превозни средства не може да бъде изключена. Маас призова
производителите на автомобили да се съсредоточат повече върху потребителите. "Правните изисквания за чист въздух остават в сила", каза той в четвъртък пред германския ежедневник Bild.
Политиците в крайна сметка се въздържаха д поискат модификации на механиката на двигателите и изпускателните системи. Те се договориха само за актуализация на софтуера на 5,3 милиона дизелови
автомобила.
"Очакваме нова култура на отговорност от производителите на автомобили", каза министърът на околната среда Барбара Хендрикс. Тя добави, че актуализациите на софтуера са само първа стъпка от проекта
за намаляването на емисиите.