Страната си е поставила за цел да има 1 милион електрически автомобила по своите пътища до 2020 г.
Германските политици и мениджъри на автомобилни компании обсъждат създаването на стимули на стойност до 5000 евро за покупката на електрически и хибридни автомобили, издаде високопоставен чиновникq
цитиран от GreenTech.bg.
Германия си е поставила за цел да има 1 милион електрически автомобила по своите пътища до 2020 г. Досега обаче напредъкът по тази цел е минимален.
Ръководителите на трите партии в управляващата коалиция на Меркел са коментирали въвеждането на субсидия за купувачите на електрически автомобили, заяви Хорст Зеехофер, ръководител на
Християн-социалния съюз, партията-сестра на Християндемократическия съюз на Меркел. Зеехофер добави, че правителството проучва дали автомобилните компании биха могли да съфинансират новия стимул и
че Меркел ще обсъди въпроса с ръководителите на предприятията тази следващата седмица.
Запитан дали подкрепя предложенията за въвеждане на стимули в размер до 5000 евро, Зеехофер заяви: "Бавария е силно "за" подобна премия за купувача". Зеехофер е премиер на Бавария – южната
германска провинция, където е централата на известния производител на автомобили BMW.
Призивите за подкрепа за електрическите автомобили се увеличиха, откакто се разрази "емисийният" скандал с Volkswagen миналата година.
Министърът на икономиката Зигмар Габриел и министърът на околната среда Барбара Хендрикс, висши членове на социалдемократите, настояват за бързото въвеждане на премията. На друго мнение е обаче
финансовият министър Волфганг Шойбле, високопоставен член на дясноцентристката партия на Меркел, който досега успешно осуетява всякакви усилия за въвеждане на субсидия за купувачите на електрически
автомобили.
Надежда дава скорошно изказване на говорителката на министерството на икономиката, според която "преговорите в рамките на немското правителство са конструктивни".
Съгласно обсъжданото предложение, производителите на автомобили ще могат да допринесат с 1500 до 2000 евро в тези стимули. Сумите ще се изплащат от общ фонд, посочи седмичното списание Der Spiegel,
без да цитира източници. Германия също така ще се ангажира да инвестира в изграждането на 16 000 станции за зареждане на е-коли.