От транспортното министерство започнаха проверки, след като в два поредни дни десетки пътници бяха принудени да чакат с часове на летището, заради дублирани резервации
Полетът на "България Ер" за Рим в 7.35 не е излетял. Забавяне е имало и снощи с полета на авиокомпанията за Рим. Десетки пътници в момента чакат на летището и се опитват да презаверят билетите си.
От "България Ер" съобщиха за БНТ, че техническа повреда на единия от самолетите е причина за забавянето на полетите. Засегнат е и полетът до Париж.
Някои от хората, които в момента са блокирани на летище София има опасност да изпуснат връзките си с други полети.
В момента пътниците се редят на опашка пред гише на агенцията, от която са закупили билетите си, за да проверят какви са възможностите за презаверка.
Един от пътниците разказа пред БНТ, че е пристигнал рано тази сутрин от Видин, пътува за САЩ и е презаверил билета си чак за утре.
Късно снощи е имало подобен случай с полет от Мадрид, който е трябвало да излети в 23.35 часа, а е излетял тази сутрин в 9.06 часа.
От "България Ер" заявиха за БНТ, че техническа повреда на един от самолетите е причина за забавянето на полетите за Рим и Мадрид. Бави се и полетът за Париж.
От компанията нямат информация колко хора пътуват в тези полети. Те обещаха да съдействат на хората, които са изпуснали връзките си, за да бъдат настанени в хотел.
Полетът за Рим за сега е планиран да излети в 11.30 часа.
Междувременно стана ясно, че всички пътници, които вчера бяха свалени от полета за Лондон заради дублирани резервации, са били превозени с извънреден полет малко след 22 часа снощи. Това съобщиха
за "По света и у нас" от Wizz Air. От компанията допълниха, че са взели мерки за предотвратяване на такива ситуации.
Припомняме, че от транспортното министерство започнаха проверки, след като в два поредни дни десетки пътници бяха принудени да чакат с часове на летището, заради дублирани резервации. От
Европейския потребителски център съобщиха в "Денят започва", че в такива случаи компанията е длъжна да уведоми пътниците и да им предложи безплатни храна и напитки, ако полетът се забави повече от
3 часа. Пътниците имат право и на парично обезщетение от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието, като за да го получат трябва да подадат оплакване в авиокомпанията. Игнат Арсенов, директор на
Европейския потребителски център, посочи, че "хората не са закъснели да предявят претенциите. Първото нещо, което трябва да направят, ние съветваме винаги по-бързо да стане. В един срок от 7 дни -
1 месец. Няма предвиден срок, в който да се предявят. С оглед на това, че все пак има давност, която в различните държави варира от 2 -5, 10 години. За да не ни гарантира да си загубим правата,
минимумът е 2 години, което трябва да спазваме, но ние съветваме веднага щом полетът ни приключи да подадем оплакване до превозвача. Тоест ние трябва да подадем до този, който оперира полета, не от
този, който сме си купили билети, не от агенциите. Ние трябва да подадем до самия превозвач - в случая - в унгарската фирма. Трябва да подадем искане да ни се плати такова обезщетение. "