06 Април 2020, 20:57 Днес (13) | Вчера (3)

До 14 дни потребителите могат да върнат онлайн покупките от "Черния петък"

23 Ноември 2017 11:20 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 23 ноември 2017, 11:52

От КЗП съветват потребителите да запазят потребителско хладнокръвие при преценката на офертите и покупките

Потребителите все повече си изграждат културата да следят оферти и в предходни периоди, знаейки че след известно време, както е примерът с "Черния петък", ще има вероятно намаление на тези стоки. Набелязват си определени продукти, наблюдават как се движат цените им, съпоставят оферти на различни търговци. Така можем да се ориентираме каква е реалната цена и да направим извода доколко е налице намаление. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Нова ТВ в навечерието на тазгодишната кампания.

"Особено лесна е съпоставката в онлайн пространството, където има все повече и повече електронни магазини, а и все повече хора предпочитат да пазаруват по този начин. Надявам се, че и нашата контролна дейност ще допринесе за това да има все по-малко нарушения”, добави Маргаритов. "Имаше един куриозен, но много неприятен случай миналата година, при който установихме, че цената се вдига изкуствено, след което се посочва уж някакво намаление, а се оказа, че десетина дни преди това намаление стоката е продавана на още по-ниска цена”, даде пример Маргаритов и посочи, че това са нелоялни търговски практики.

По време на подобни кампании търговците могат да приложат и трика с лимитираните стоки. Във връзка с това председателят на КЗП даде пример със САЩ, където се обявяват количествата стоки, които могат да бъдат закупени на обявената изключително ниска цена. "Няма такова законово изискване у нас, но според мен добрата и нормална търговска практика изисква, ако има лимитирано количество, което дори не е съобразено с евентуалния потребителски интерес или рекламата на промоцията, да се обяви предварително, за да се знае, че тези бройки са ограничени. А не да отидете, да се окаже, че я няма тази стока вече и това да Ви подлъже да си купите или нещо друго от същия търговец на по-висока цена, или да го намерите при някой друг и да си мислите, че е  много изгодно, а да не е така”, коментира Маргаритов.

Той припомни, че правата на потребителите – рекламация при дефект или отказ при онлайн покупка - не могат да бъдат ограничавани само защото стоката е закупена по време на "Черния петък”, при друго намаление или когато и да било. На финала Маргаритов препоръча хората да не се изкушават от високите проценти намаление, а да запазят потребителско хладнокръвие при преценката на офертите и покупките утре.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 06 Юни 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7374
GBP 2.4796 2.4887 2.2067
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив