Това е повече от 35%, които организацията прогнозира преди повече от година
Намаляването на цените на батериите ще направи евтини електрическите автомобили – и следователно популярни. Tesla знае това. Volvo знае това. Всъщност по-голямата част от автомобилната индустрия го
знае. Вече е ясно, че електрическите автомобили са неизбежни. Но колко бързо ще преборят нашите настоящи "петролояди"? Нов анализ на Bloomberg New Energy Finance, цитиран от GreenTech.bg, се опитва да дефинира точно това. Прогнозите са за изменението на цената за закупуване и поддържане на електрически автомобили в бъдеще – и
разглеждат правителствените инициативи за насърчаване на закупуването на такива коли, както и целите на производителите за пускане на пазара на такива модели и техните продажби.
Основната прогноза от анализа: до 2040 г. 54% от продадените нови автомобили ще бъдат електрически! Това е повече от 35-те процента, които организацията прогнозира преди повече от година. Струва си
вглеждането в цифрите: ако те са правилни, то явно електричеството ще бъде доминиращият тип "гориво" за всички нови автомобили.
Очевидно има още доста дълъг път да се извърви, не на последно място и защото пазарът на изцяло електрически автомобили е все още малък. Сега той представлява по-малко от 1% от продажбите (към 2016
г.) Но тенденцията говори за рязко нарастване на продажбите на автомобили, до 191 700 през първото тримесечие на 2017 г. Това е с 40% повече от същия период на миналата година.
Основната причина за оптимистичните нови прогнози е ценообразуването при батериите. Цената на литиево-йонните батерии на киловатчас е намаляла с 65% в периода между 2010 и 2015 г., а BNEF
прогнозира, че тя ще намалее с още 70% между 2029 г. и 2029 г. Това означава, че електрическите автомобили ще станат много евтини и за покупка, и за поддържане.
За повечето хора основният стимул за закупуването на електромобил си остават парите. Но правителствата продължават да играят вжна роля за насърчаването на покупките – като изграждат инфраструктура
за зареждане и забраняват най-замърсяващите автомобили. Без тези стимули оценките на BNEF биха могли да се окажат прекалено оптимистични.