25 Април 2019, 13:12 Днес (7) | Вчера (14)

Единен достъп до всичките ни банкови сметки

20 Декември 2017 17:25 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 20 декември 2017, 15:11

14,2% от всички банкови клиенти у нас ползват услугите на повече от една банка

За първи път в Централна и Източна Европа клиенти получават единен достъп до всичките си сметки и продукти в различни банки, както и анализ на разходите и приходите си. Услугата се предлага от Сосиете Женерал Експресбанк и се нарича BankHub. Част е от системата за интернет банкиране и осигурява лесен и бърз достъп до финансите на потребителите, както и анализ и информация, която се генерира автоматично. BankHub идва в отговор на нуждите на потребителите, които използват паралелно услугите на повече от една банка. По данни на GFK България те са 14,2% от всички банкови клиенти в страната на възраст над 18 години.

"За всички нас, BankHub е не просто поредният проект. Той е резултат от първото събитие на банката, свързано с иновациите, разработен в партньорство с финтех компании, следвайки по-модерна методология за управление на проекти. Без съмнение, това е пътят, по който трябва да вървим през следващите години, за да отговорим адекватно на предизвикателствата, които очакват банковия сектор", коментира Арно Льоклер, главен изпълнителен директор на Сосиете Женерал Експресбанк.

BankHub обединява на едно място информацията за финансовото състояние на клиента от всички негови сметки. Предоставя обединен достъп и графичен анализ на личните финанси на този потребител на база събраната информация за всички движения. Може да бъде обединявана информация от над 2 000 финансови институции от цял свят – разплащателни сметки, спестовни сметки, кредитни продукти, дебитни карти, инвестиционни и биткойн портфейли.

От банката поясняват, че основната цел на BankHub е по-скоро да предоставя адекватна информация на клиента, отколкото да бъде платформа за активни операции.

Системата е с най-високо ниво на защита и криптиране на информацията. Банката, генерирала приложението, няма достъп до информацията на клиентите за сметките и движенията им в други банки. Ако потребителят прецени да изтрие определена информация, то тя бива изтрита завинаги. За допълнителна сигурност е предвидено, както при всички други електронни банкирания, потребителската сесия да изтича, за да се предотврати нежелан достъп до информацията.

Услугата е достъпна и безплатна за всички клиенти на Сосиете Женерал Експресбанк, използващи онлайн банкиране, както и за служителите на банката. На този етап право на достъп имат само физически лица. Ще бъде разработена и версия за юридически лица. От банката предвиждат, че за корпоративни клиенти функционалността ще е особено полезна, защото голям брой фирми работят с повече от една банка. BankHub елиминира нуждата от извличане на информация и допълнително изчисление на общи баланси, движения и задължения, защото ги генерира автоматично.

Сосиете Женерал Експресбанк първата банка в Източна Европа, както и единствената в Групата Сосиете Женерал след Франция, която предлага подобна интегрирана услуга. За пример, Сосиете Женерал във Франция и дъщерната й компания за онлайн банкиране Boursorama предлагат подобно решение, което работи единствено с банките във Франция, като се ползва от няколко милиона души в страната.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Април 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7385
GBP 2.4796 2.4887 2.2618
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив