26 Ноември 2024, 13:39 Днес (3) | Вчера (2)

Застраховането си хареса нов канал за продажба

11 Август 2014 10:09 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Албена Алексиева
A+ A-
Последна редакция: 11 август 2014, 10:14

Сайтовете за групово пазаруване – новата цел на компаниите

Икономическата криза и безбройните предложения за търговски сделки на дребно родиха нов феномен за привличане на преситения от оферти клиент – сайтовете за групово (или още колективно) пазаруване.
Няма човек, който да ползва интернет, и да не е попадал на всевъзможни предложения – от чистене на колата на автомивка, придружено с похапване на парче пица, през избиране на храна за обяд, вечеря, меню за празник, или пък избелване на зъби, или закупуване на соларна пеперудка, или урок по танци, голф, йога и пр., та чак до резервиране на пътуване, почивка, ваканция, билети за концерт, състезание, театър.

Морето от оферти е огромно, а клиентите все повече предпочитат тези сайтове заради огромните отстъпки, които се дават по всички сделки. Има сайтове, които вече прекратиха дейност, но други се развиват доста успешно. И ако си мислим, че това е запазена територия само за български потребител, който се ръководи от максимата "да не се мине и да не изстине", се лъжем – в цял свят хората следят евтините предложения и офертите с отстъпки, за да пазаруват.
Признавам, самата аз съм ползвала неколкократно този канал за продажба и общо взето съм доволна от него.

Няма как концентрирането на толкова клиенти на едно място да не събуди интереса и на застрахователните компании. Ето защо някои от тях вече пристъпват към тази възможност да се промотират с част от доброволните си застраховки.

Едно от дружествата, което вече ползва новия канал за продажба, обяви промоционални цени на своята имуществена застраховка. Става дума за застрахователна компания "Бул инс". "За да си спокоен, че някой пази най-ценното - дома ти, грабни ваучер за ЗД Бул Инс! Бъдещето е по-сигурно, когато си застрахован!", е слоганът на офертата.

Едногодишната застраховка предлага пакет по избор. Единият е "Щети на имущество" (сграда 20 000лв) - за 29.97лв, вместо за 42.82лв. Другият пакет е  "Щети на имущество - Премиум" (сграда 40 000лв) - за 85.68лв, вместо за 122.40лв. И при двата пакета предложението е: "Плати 1лв сега, а остатъка при сключване на полицата".
В офертата подробно е обяснено какво покрива всеки пакет. Предлага се и основно, разширено или специално покритие.
В предложението са упоменати и специалните условия – валидност на офертата (един месец), място и начин на сключване на полицата, начин за доплащане. Присъстват и задължителните при сайтовете за групово пазаруване уточнения, че на място се предоставя разпечатан ваучер, както и че всеки клиент може да ползва за себе си неограничен брой ваучери.

Справка в сайта за колективно пазаруване сочи, че от 7 август, когато е качено предложението, до днес са "грабнати" 9 ваучера. Това не е малко за такъв тип предложение и то пуснато през почивните дни. Разбира се, кликването на бутон "вземам", "грабвам" или " купувам" не означава непременно действително реализирана оферта, а само резервирана. Заявката е приета и очаква плащане – в случая от 1 лев. То може да стане по няколко начина: в брой (чрез Изипей), по картов път – чрез Visa, MasterCard, Visa Electron, чрез ePay.bg, с банков превод или на банкомат. Отскоро се предлага и разплащане с виртуалната валута Bitcoin. При нареждането на сумата, винаги се уточнява за какво се превежда тя, като "груповият сайт" обикновено генерира уникален код, по който да се внесе сумата.
Ако заявката не бъде заплатена в срок, тя ще бъде анулирана автоматично. Обикновено срокът за това е от 24 до 30 часа.
След като резервацията бъде платена, от сайта за групово пазаруване издават ваучер, който клиентът  разпечатва и носи в дружеството. Там заплаща останалата част от сумата по сделката, подписва и полицата и домът му вече е застрахован.

Улеснението на този канал за продажба е, че достига  гарантирано до клиента, при това с обявени предварително условия. Защитата за застрахования е, че все пак не сключил застраховката, а трябва да отиде до застрахователя, където да подпише полицата си, разбира се, след като я прочете внимателно.

Дали новият (за застраховането) канал за продажба ще бъде предпочетен масово от компаниите и клиентите, предстои да видим.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 25 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8784
GBP 2.4796 2.4887 2.3506
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив