Профилирането на застрахователните дружества става все по-реално. "Бул инс", която години наред е лидер в областта на най-продаваните незадължителни застраховки у нас "Каско", затвърди и тази година убедителната си преднина в тази област.
Профилирането на застрахователните дружества става все по-реално. "Бул инс", която години наред е лидер в областта на най-продаваните незадължителни застраховки у нас
"Каско", затвърди и тази година убедителната си преднина в тази област.
90% от приходите на дружеството за 2002 година са дошли именно от продажбата на тези полици. Специалистите в бранша коментират, че у нас вече е дошло времето на преразпределянето на пазара. Нови
участници вече не се очакват. Вероятните чуждестранни инвеститори, които биха могли да дойдат в страната, се очаква да инвестират във вече съществуващи компании. Преструктурирането на пазара се
очаква в две насоки консолидация и специализация. Водещите компании се ориентираха към създаването на финансови групи, които да обединяват всички финансови услуги в едно, а "Бул инс" определено
заявява присъствието си в друга голяма група застрахователи, които се насочват към пълната специализация по видове застраховки. Силните си позиции в каско застраховането компанията смята да
заздрави и със създаването на специален експериментален технически център, който да ускори процеса на ликвидация на щетите. Сервиз "Тандер" бе официално открит вчера. С него се цели стабилизиране
на най-слабото звено според Йордан Кифов, изпълнителен директор на застрахователна компания "Бул инс" бързата ликвидация на щетите след застрахователно събитие с МПС, притежаващо каско полица.
Този експериментален център, за който КЕШ писа още когато идеята беше в зародиш, ще събира на едно място трите фактора, от които зависи бързата ликвидация на щетата: собственик, застраховател и
техник. Ще се елиминира възможността за разтакаване на поправките поради липса на някоя от страните или на някой от изискваните документи. По този начин фирмата ще гарантира и целостта и
неприкосновеността на собствеността на клиентите си и ще носи пълна отговорност за констатирани липси по автомобила по времето, в което е бил в сервиза.
След Общото събрание на акционерите на 19 май компанията огласи окончателните данни за постигнатите резултати през изминалата седмица, както и разпределението на приходите по пера. За 2002 година
реализираните брутни премийни приходи са в размер на 57.746 млн. лева. В сравнение с 2001 година нарастването на брутните премийни приходи възлиза на 11.429 млн. лева, което бележи увеличение с
24.68%. Г-н Кифов коментира специално за КЕШ, че този ръст се дължи изцяло на изтеглянето на клиенти от други компании и на растящото доверие на пазара като цяло към "Бул инс" като каско
застраховател. Постигнатите резултати през миналата година я нареждат на четвърто място в общото застраховане след ЗПАД "Булстрад", ЗПАД "Алианц България" и финансова група "ДЗИ Росексимбанк".
Пазарният дял на дружеството е 12.29%.
Изплатените обезщетения през годината възлизат на 20.094 млн. лева. Това е с 2.593 млн. лв. повече от платените щети през 2001 година. Платените от компанията данъци са в размер на 3.772 млн. лева.
Като цяло отчетеният резултат е положителен, като реализираната печалба на дружеството е в размер на 3.474 млн. лв.
В разпределението на приходите от различните застраховки през отчитаната година освен споменатата 90-процентна тежест, която се пада на полиците по автокаско, останалите застраховки донасят
несъизмеримо по-малки приходи. 2.30% носи застраховката "Разни финансови загуби", "Зелена карта" е с 2 процента, "Щети на имущество" е с 1.76% от приходите, а "Гражданска отговорност на МПС" се
нарежда едва на пето място с брутни премийни приходи от 790.6 хиляди лева, което е 1.37% от общия приход.
През 2002 година ЗД "Бул инс" АД стана член и на Националното бюро на българските автомобилни застрахователи. Дейността на националното бюро стартира на 1 април 2002 година и от тази дата
дружеството предлага застраховката "Гражданска отговорност на МПС" (зелена карта), покриваща отговорността за вреди извън територията на Република България. По продажби тази застраховка се нарежда
на трето място в портфейла на дружеството. За тези девет месеца дружеството е продало 4730 броя зелени карти, като са събрани брутни премии в размер на 1.155 млн. лева.
На въпрос на в. КЕШ, защо, след като дружеството се представя толкова силно в сферата на автокаско застраховането, приходите от сродната застраховка "Гражданска отговорност" са толкова слаби, г-н
Кифов заяви, че досега компанията не е държала на тази застраховка, но сега смята за уместно да насочи усилията си и в тази насока. Въпреки това той счита, че тази задължителна застраховка като
цяло е доста проблемна, тъй като цените на полиците далеч не отговарят на носената от застрахователя отговорност за причинените щети. Тепърва с влизането на новите, съпоставими с европейските
стандарти, цени на тази застраховка ще се прояви истинската същност на идеята за превръщането на тези застраховки в задължителни. "Социалният ефект от тази застраховка досега погрешно се считаше,
че е в ниската цена на полицата - каза г-н Йордан Кифов, а e в това срещу твоите пари един стабилен застраховател да носи отговорността за всички щети, които един шофьор би нанесъл. По-страшно
нещо от това да не застраховаш отговорността си в белия свят няма." Само за последните няколко години по данни на дружеството броят на катастрофите у нас е нараснал четири пъти и това превръща
проблема в особено актуален и остър.