Хората искат повече пари и работа, за да се чувстват уверени
Вдигането на заплатите е най-важният фактор, който би дал увереност на българите в бъдещето. Това показва изданието Observatoire ("Наблюдател") за 2017 г., което е направено от водещата финансова група в Еврозоната - BNP Paribas, пише в. Стандарт.
Проучването разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 г. насам. Изследването проучва и основните фактори, които дават увереност на хората за бъдещето, като 59% от българите са посочили, че ръстът на заплатите е на първо място за тях. В това отношение сме на първо място в целия ЕС. Ръстът на заплатите е с най-малко значение в Дания - за 17% от анкетираните, Великобритания - 26%, и Германия - 27%. Вторият най-значим фактор за увереността в бъдещето за българите е спадът на безработицата. Той е посочен от 44% от българските участници в проучването. Най-маловажен е този фактор за италианците - едва 4% го посочват. На трета позиция хората у нас поставят ръста на икономиката - 35%. По-назад за българите остават фактори като вдигане на пенсиите, контрол на имиграцията, повече ресурси за образованието и отстраняване на терористичната заплаха.
Българите традиционно търсят съвет и мнение на други хора, когато вземат решение за покупка. У нас най-много вярваме на препоръките на семейството и приятелите - 92% от отговорилите посочват това. Този резултат е по-висок от средното ниво за ЕС, което е 84%. В страната ни е по-високо и нивото на доверие към мненията, споделени в социалните медии - 74%, при средно ниво за ЕС от 63%. По отношение на лоялността към марки българите и румънците имат най-високи показатели. В Румъния 81% от хората избират един и същи бранд, а в България - 80%. Средното ниво за ЕС е 71%.