Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция в размер на 100 000 лв. на “Монтана - автобусен транспорт” ЕООД за извършено нарушение по чл. 18 от ЗЗК и санкция 20 000 лв. по чл. 30 от същия закон и постанови прекратяване на нарушенията.
Преписката е образувана по молба на ЕТ "Иван Георгиев", Чипровци, превозвач по линията София - Монтана. Между ЕТ "Иван Георгиев" и "Монтана - автобусен транспорт" ЕООД, който е собственик на
автогара Монтана, има сключен договор за автогарово обслужване от 17.03.2003 година.
"Монтана - автобусен транспорт" ЕООД притежава господстващо положение на пазара на услугата предоставяне ползване на съоръжения на автогара Монтана.
В хода на разследването КЗК установи, че "Монтана - автобусен транспорт" ЕООД е извършило злоупотреба с господстващото си положение, като е ограничило достъпа на автобуси на ЕТ "Иван Георгиев" до
автогарата, изразяващ се в тяхното недопускане в района на гарата в определеното време преди началото на всеки курс, непредоставяне на сведения на пътниците за курса на конкурентния превозвач по
линията Монтана-София в неделя, както и непредоставяне на сведения по уредбата за звукова информация.
Комисията счита, че действието от страна на "Монтана - автобусен транспорт" ЕООД има за цел пренасочване на пътникопотока към собствените автобусни линии и изтласкването на неговия конкурент ЕТ
"Иван Георгиев" от пазара на услугата обществен превоз на пътници по утвърдената транспортна схема по линията Монтана-София.
Относно санкцията по чл. 30 от ЗЗК извършването на превоз от страна на "Монтана - автобусен транспорт" ЕООД по линията Монтана-София-Несебър с поставяне на заблуждаваща табела Монтана-София,
неотговаряща на посоченото маршрутно разписание, е създало възможност за нелоялно привличане на клиенти.
Линията на ЕТ "Иван Георгиев" е възложена от общината като постоянна, докато тази на "Монтана - автобусен транспорт" ЕООД е сезонна. Логично е потребителите да са изградили трайни навици за
ползване на първата и да са по-слабо запознати с втората. Заблуждаващото обозначаване на маршрута създава предпоставка за пренасочване на вече утвърдени клиенти на молителя към линията на ответника
и представлява действие в противоречие с добросъвестната търговска практика.