По-малко от 5% от сигналите в КЗП постъпват от сферата на финансовите услуги
По-малко от 5% от постъпващите в Комисията за защита на потребителите (КЗП) жалби и сигнали са свързани с проблеми в сферата на финансовите услуги. Секторът обаче е чувствителен и председателят
Димитър Маргаритов предупреди от ефира на Bulgaria ON AIR гражданите да бъдат внимателни при тегленето на кредити особено в тези предпразнични дни, когато по-активно пазаруват.
"Всеки кредит - бърз, бавен, ипотечен, потребителски - изисква съзнанието, че ще трябва да го върнем. Затова нека се постъпва разумно и мисля, че може да се получи така, че хем да зарадваме
близките, хем добре да си направим и сметката", посочи той.
Маргаритов припомни и най-честите уловки, които дебнат при намаленията. При последните подобни кампании във връзка с "Черния петък” комисията е констатирала няколко нарушения, включително и в
Интернет. С анонс върху голям транспарант и послание за определен процент отстъпка търговецът привлича потенциални клиенти, но незабележимо с малки букви някъде в ъгъла е изписал, че намалението не
обхваща ред групи стоки, които дори могат да преобладават в магазина. В онлайн пространството пък инспекторите са се натъкнали на случаи, в които цената е вдигната буквално ден преди кампанията и
на практика намалението не е реално.
"Традиционно следим пазара, не само когато има такива кампании, а през цялата година. В различните периоди прегрупираме силите така, че да сме най-активни там, където сме и най-необходими, за да
предпазим хората от това да станат жертви на нелоялни практики”, подчерта Маргаритов.