23 Декември 2024, 03:29 Днес (0) | Вчера (0)

КЗП: Търсете директен контакт с търговеца преди да резервирате почивка онлайн

04 Май 2018 15:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 4 май 2018, 14:40

Организираните пътувания са 4% за чужбина и 8% за България

При онлайн резервации на летните почивки хората да търсят директен контакт с предлагащия офертата, да не се изкушават от нереалистично ниски цени и да не се предоверяват на привлекателните снимки, предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в рубриката "Чети етикета” по bTV. По предварителни данни организираните пътувания са 4% за чужбина и 8% за България, тъй като все повече потребители предпочитат да организират ваканциите си сами.

"Това е така може би поради факта, че социалните мрежи и интернет дават толкова много възможности за избор и сравняване на оферти, че хората тръгват по този път и той вероятно в бъдеще ще бъде все по-предпочитан”, коментира Маргаритов. Той допълни, че все пак предимството да се резервира чрез туроператор е, че при настъпване на някакво неблагополучие, потребителите ще могат да получат обезщетение на базата на задължителната застраховка "Професионална отговорност”.

Маргаритов направи обобщаващ коментар на няколкото нашумели през миналото лято случаи от типа на такса "празен стол” в заведение и принудителната продажба на шезлонг и шалте в комплект на един от южните ни плажове. "Никой не може да накара туристите да платят за нещо, което предварително не им е било представено като информация.” По отношение на втория пример той обясни, че концесионерите на плажа са се опитали да изхитруват с това, че са получили концесията, давайки ниски цени за шезлонг и чадър като задължат хората да си платят шалтето на висока цена. "Всъщност, особено когато цените са обявени поотделно за всяко нещо, Вие може да си изберете дали изобщо да ползвате и в какъв обем”, обясни председателят на КЗП.

Той увери, че случаи са санкционирани от КЗП като нелоялни търговски практики. И като се позова на статистиката акцентира върху обстоятелството, че това са по-скоро изолирани случаи. "На фона на милиони пътувания и резервации за почивки в България в КЗП през миналата година при нас са постъпили около 1000 жалби. Това не е чак толкова драстично, макар че – както винаги сме отбелязвали, всеки един случай е достатъчно важен”, допълни председателят на КЗП.

В края на разговора Маргаритов изрази надежда, че търговците ще си вземат поука от тези примери за предстоящия сезон. Той обяви, че проверките започват и ще продължат с голям интензитет.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 20 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8815
GBP 2.4796 2.4887 2.3722
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив