Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни, се казва в информацията от министерството
Клипът за България е гледан над 1 милион пъти само за месец, информира Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018. Оттам категорично се разграничиха от обвиненията в
плагиатство в един от клиповете на Българското председателство "Това е България". Авторският колектив, разработил и реализирал идеята по представяне на страната, следва общо установени световни
практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна. При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и
изразни средства, типични за този жанр. В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно, казват от министерството. Стойността на клипа е в оригиналния
поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства, допълват оттам. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи
са изключително положителни, се казва в информацията от министерството. Доказват го резултатите – по 15 400 души на час са гледали в социалните мрежи филма за България, изготвен за
ротационното ни председателство. Справката е за първите 48 часа след представянето на клипа.
Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка – "Ди индъстри" ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона. Клипът показва пътуване през тях,
характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни.