И инвалидите ще плащат за местата си
Да се ограничат до минимум местата за паркиране в центъра на София, а колите да се пренасочат към обществени паркинги в близост. Това предвижда стратегия за паркирането на японската фирма "Падеко",
която бе представена вчера в общината. Документът е финансиран от японското правителство чрез Европейската банка за възстановяване и развитие.
Около 10% от трафика в центъра на големите градове се дължи на търсене на места за паркиране, посочват консултантите. Тази практика можела да спре, като уличното паркиране се сведе до минимум, а
тарифите за него станат по-високи от тези за паркингите.
Сега престоят в "Синята зона" в центъра на София струва 1 лв. на час, но е ограничен до 2 часа. В същото време цените в платените паркинги се движат около 2 лв. на час, но те стоят празни.
Според стратегията на "Падеко" до 2015 г. движението в сърцето на града трябва да бъде сведено до минимум. Сред препоръките са паркирането да се отдели от налагането на санкции. Сега двете дейности
се управляват от една и съща фирма - "Паркинги и гаражи".
Консултантите предвиждат да се ограничи и броят на картите за преференции при паркирането. Предвижда се шофьорите инвалиди да плащат за паркиране, а броят на талоните за дипломати да бъде
намален.