Немският автомобилен концерн BMW обяви, че продажбите през ноември са се повишили с 7.3% спрямо предишния месец, което се случва десети месец подред.
На годишна база ръстът е още по-голям - 8.6 на сто, предаде euronews.
Най-популярни за клиентите на немския производител се оказват BMW първа серия и "Мини".
Отличните резултати показват, че конкуренцията на пазара на луксозните автомобили се засилва. "Порше" също отчете 7% годишен ръст на продажбите за периода от август до ноември.
През периода са били продадени общо 23 546 коли.
За същия период оборотът на автомобилния конструктор се е увеличил с 4% на годишна база до 1.98 млрд. евро.
Продажбите от август до края на ноември са нараснали благодарение на успеха на луксозния джип "Кайен" (увеличение на продажбите с 15,2%). Ръстът при моделите от класическата линия на "Порше", като
моделът 911, са регистрирали покачване на продажбите с 18,6 %, като компанията заложи и на пускането на пазара на нови модели.За сметка на това продажбите на модели като "Бокстер" са намалели с
цели 46.7%.
През ноември според проучване, публикувано в икономическия всекидневник Handelsblatt, производителят на луксозни спортни автомобили "Порше" получи най-високата оценка от потребителите в Германия,
водейки класацията със 75.41 точки от общо 100.
Друг производител - немският концерн от Щутгард - "Мерседес" отбеляза повишеното търсене на автомобили от А класа и то на вътрешния пазар.
Въпреки позитивните данни, аналитиците не бързат да обявяват излизането на немското автопроизводство от криза.
И трите концерна отчитат засилени продажби в луксозния сегмент, а потенциалните клиенти на тези автомобили са по-малко зависими от икономическата ситуация.
По съвсем друг начин стоят продажбите на ниските класове леки коли, където често има съобщения за закриване на мощности и масови уволнения.
Единствено наскоро представители на синдикатите в "Опел" заявиха, че са постигнали споразумение със собственика си - американският концерн "Дженерал Мотърс" в хода на реорганизацията да не се
провеждат масови уволнения. Но отчитайки опита на други немски компании от автомобилния бранш, споразумението най-вероятно ще означава и замразяване на заплатите за неопределено време и загубата на
редица социални придобивки.