Ще има такси за всички превозни средства, освен за най-чистите автомобили, които влизат в центъра на града
Кметът на Лондон Садик Хан потвърди, че в британската столица ще има "зона с изключително ниски емисии" (ULEZ) от транспорта и тя ще влезе в сила година по-рано от първоначално планираното – на 8
април 2019 г., пише GreenTech.bg.
Зоната ще "работи" 24 часа в денонощието. Тя ще наложи такси за всички превозни средства, освен за най-чистите автомобили, които влизат в центъра на града. Това е част от плана на кмета за
подобряване на качеството на въздуха в Лондон. Ще бъдат въведени две нива на таксуване: 12,50 лири за автомобили, ванове и мотоциклети и 100 паунда на ден за камиони, автобуси и автобуси. Таксата
ще се плаща заедно със съществуващия "данък задръстване", който понастоящем е около 11,50 лири на ден. Новият налог ще замени T-Charge, който беше въведен миналия месец.
Кметството потвърди в края на миналата седмица, че очаква новата такса да засегне около 60 000 автомобила всеки ден, отбелязвайки рязко увеличение от онези 6500 превозни средства на ден, покривани
понастоящем от T-Charge. Строгите критерии за емисиите означават, че повечето автомобили, които са на повече от четири години, ще трябва да плащат, за да влязат в центъра на Лондон.
"Смъртоносният въздух в Лондон е едно от най-големите здравни предизвикателства на това поколение", каза Хан в изявление. "Не можем да продължим да дишаме толкова токсичен въздух, който уврежда
развитието на белите дробове и причинява хронични заболявания и преждевременна смърт".
Нискоемисийната зона ще заработи 17 месеца по-рано от досега планираното. Всички парични средства, набрани от новата такса, ще отиват в "Транспорт за Лондон" и ще бъдат предназначени за подобряване
на градския транспорт и инфраструктурата от автобусни линии, вело-алеи и железопътни трасета.
Решението за въвеждане на зоната ще намали емисиите от пътния транспорт с 20% през 2019 г., съобщи кметството.
Според официални оценки, след въвеждането й повече от 100 000 души вече няма да живеят в райони, превишаващи законовите ограничения за концентрация NO2. 42 училища в столицата вече няма да страдат
от наднормено замърсяване на въздуха.