Столична община е най-големият доставчик на социални услуги с 87 държавно делегирани дейности, които обслужват над 3500 потребители
Общата цел на общините, неправителствените организации и държавата е повишаване на качеството на социалните услуги и удовлетвореността на потребителите. Тази цел е заложена в новия Закон за
социалните услуги, приет през март тази година. Секторът се развива динамично и правителството отделя все повече средства като за финансирането на социалните услуги през 2019 г. са предвидени над
260 млн. лв. Това каза министърът на труда и социалната политика Бисер Петков, който заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова, откри Годишния форум за качеството на социалните услуги за 2019 г.
на територията на Столична община. Събитието се организира за втора поредна година от Общината в партньорство с неправителствените организации, подписали Споразумението за социална закрила през
2017 г. и цели обмен на опит и добри практики между доставчиците на социални услуги, неправителствения сектор и институциите.
Общините са ключов партньор на Министерството на труда и социалната политика при формулиране и изпълнение на политиките в социалната сфера като особено тясно е сътрудничеството в предоставянето на
качествени и ориентирани към потребностите социални услуги, отбеляза министър Петков. Разчитаме на активността и експертизата на институциите, общините и неправителствения сектор за подготовката на
подзаконовата уредба към Закона за социалните услуги, за да може той да влезе в сила от началото на следващата година, подчерта министърът.
С този закон МТСП се опитва да отвори услугите повече към хората чрез регламентирането на част от тях като общодостъпни. Неговата основна цел е повишаването на тяхното качеството, след като вече
имаме насищане със социални услуги, отбеляза министър Петков. Законът предвижда и други механизми в тази посока като Наредбата за качеството на социалните услуги и създаването на нова Агенция за
качеството на социалните услуги.
Столична община е най-големият доставчик на социални услуги с 87 държавно делегирани дейности, които обслужват над 3500 потребители. Тя е еталон за ефективно публично-частно партньорство при
предоставянето на тези услуги, отбеляза министър Петков. Според него следването на този успешен модел от общините ще доведе до повишаване качеството на социалните услуги, иновации в сектора и
повишаване на удовлетвореността на потребителите.
По време на форума стана ясно, че утре ще бъде проведен Ден на отворените врати за социални услуги от Столична община.