Целта е да се постигне оптимална интеграция на транспортните мрежи в ЕС
Необходимият бюджет за реализацията на всички стратегически жп проекти у нас след 2021 г. е 4 млрд. лева. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен
Желязков по време на работна закуска с представители на Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) и на Австрийското търговско представителство ADVANTAGE AUSTRIA. По думите му това
включва жп връзките със Сърбия и Северна Македония, участъците Видин-Медковец, Карнобат-Синдел, внедряване на Европейска система за управление на влаковете в няколко участъка в страната, както и
развитие на жп възел Варна и този в Горна Оряховица.
"Като страна членка на ЕС ние следваме ясна политика в съответствие с европейските приоритети, като целта е да се постигне оптимална интеграция на транспортните мрежи в Съюза", обясни Росен
Желязков. Според транспортния министър, до 2030 г. следва да бъдат завършени проектите, разположени на основната TEN-T мрежа, а до 2050 г. – всички проекти на широкообхватната мрежа.
Пред представителите на германския и австрийския бизнес министър Желязков заяви, че ще бъдат реализирани редица проекти и в пътния сектор. Той посочи, че предстои строителството на автомагистрали
"Русе – Велико Търново" и "Калотина", и скоростни пътища "Видин – Монтана – Враца" и "Мездра – Ботевград". "Индикативният бюджет на тези четири проекта е 3,605 млрд. лева, като в това число не е
включено завършването на автомагистралите "Струма" и "Хемус", които са в процес на изпълнение", обясни Желязков.
В рамките на срещата бяха обсъдени и текущите концесионни процедури, на които Министерството е възложител, както и предстоящото въвеждане на ТОЛ-система за тежкотоварните превозни средства.