Същевременно обаче в очакванията за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен песимизъм
През януари 2016 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.5 пункта спрямо равнището си от октомври 2015 г., като при населението в градовете увеличението е 1.8 пункта, а при населението в селата - 0.6 пункта, съобщи Националната статистика.
По-благоприятни в сравнение с предходната анкета са оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства, в резултат на което балансовите показатели се увеличават съответно с 1.6 и 3.0 пункта.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна спрямо предходното наблюдение.
Същевременно обаче в очакванията им за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен песимизъм.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през октомври 2015 г. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5.2 пункта.
Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голяма част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба1, за "покупка на кола” и за "покупка или построяване на жилище (вила)” през следващите дванадесет месеца.