30 Октомври 2020, 15:04 Днес (10) | Вчера (9)

Отменят наредбата, която изкара автоинструкторите на протест

14 Януари 2020 16:20 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 14 януари 2020, 16:23

Нова работна група ще нищи проблема

Отменя се спорната наредба, която предвиждаше увеличение на часовете по кормуване и въвеждането на джипиес контрол в автомобилите. Това стана след среща между протестиращите днес автоинструктори и министрите на транспорта и на образованието Росен Желязков и Красимир Вълчев, докато в София течеше демонстранция на инструкторите, предаде БНР. По време на разговорите е договорено също да се създаде нова работна група, която да бъде оглавена от председателя на Държавната агенция по пътна безопасност Малина Крумова. "Тази група ще има разширени задачи, които са свързани с това да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки – много по-широко, извън провеждането на обучението и контрола върху обучението. Да работим и в контекста на новото законодателство, което предстои да се подготвя във връзка с решението на Министерски съвет за нов Закон за движение по пътищата", обясни Крумова.
Когато работната група излезе със съответните предложения и те се приемат и няма разнобой в бранша, и се приемат консенсусно, тогава ще започнат промени в нормативната база.

Припомняме, от Националния автоинструкторски съюз бяха обявили, че с наредбата се вмъкват предпоставки за корупция в обучението.
Според председателя на браншоата организация Стефан Малковски, досегашният брой часове – 31, е достатъчен, тъй 50-60 % от курсистите вземат книжка от първия път. По-голямата част от останалите издържат изпита от втори или трети път, съответно – с 35 и 39 часа. Под 5 % от курсистите пък се нуждаели от допълнителни часове.
В същото време шест браншови неправителствени организации категорично подкрепиха идеята за увеличаване броя на часовете по кормуване. Както писа ИНМАРКЕТ, В нарочно писмо до премиера и до трима министри – на образованието и науката; на транспорта, информационните технологии и съобщенията; до вътрешния министър, както и до председателя на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата", автомобилните експерти посочват, че в момента голяма част от младите водачи не са достатъчно добре обучени, нямат необходимия опит и стават жертва на некачествено обучение от страна на недобросъвестни автошколи и автоинструктори. В момента кормуването на младите водачи се осъществява в тихи и безлюдни улици, без да се шофира извънградско и вечер. Някои от автомобилите на автошколите дори нямат винетен стикер за извънградско шофиране.
Според представителите на Асоциацията за квалификация на автомобилистите у нас, на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, на Обединени сдружения за граждански контрол, на Национална асоциация "Сигурност" и на сдружение "Автоексперти за пътна безопасност" предлаганите от МОН и МТИТС по-голям брой часове по кормуване ще бъдат използвани конкретно за шофиране на автомагистрала и първокласни пътища, за шофиране в тъмната част на деня и на места с интензивен трафик. Дали все пак ще има баланс на исканията предстои да видим.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив