Норвегия е определила най-агресивните планове. Тя иска да изведе от употреба ДВГ автомобилите до 2025 година
"Обявяваме края на продажбата на бензинови и дизелови автомобили от 2040 г.", заяви Никола Хюло, новият френски министър по екологията, като каза, че ходът е "истинска революция". Малко след това
Великобритания последва примера. Джеси Норман от английското Министерство на транспорта съобщи, че страната се ангажира "почти всички автомобили и микробуси по английските пътища да са
нулевомисийни до 2050 година". Оказва се, че не само те са на път да забранят двигателя с вътрешно горене. Други страни по света също се стремят да се откачат от безниновата колонка. "Най-малко
четири [други] държави планират да използват 100% автомобили с нулеви емисии", пише в своя публикация NBC News, цитирана от GreenTech.bg.
Норвегия е определила най-агресивните планове. Тя иска да изведе от употреба ДВГ автомобилите до 2025 година. Извървяла е една значителна част от пътя в тази посока: цели 24% от новите автомобили в
тази богата на петрол страна вече са електрически.
Индия иска да има астопарк само от електрически автомобили до 2030 г. Това означава, че правителството не само иска да сложи край на продажбата на превозни средства с двигател с вътрешно горене, но
и да подмени всички останали автомобили, които вече са на пътя, до края на следващото десетилетие.
Нидерландия вече има относително висок процент на продажбите на електромобили – около 6% от общите продажби на нови коли – но все още не е обявила официално преминаването към електрически автопарк.
Говори се обаче, че те може да приложат такава мярка със срок до 2025 г.
Германия също може да се ориентира към прекратяване на продажбите на бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., но за момента това не се обсъжда публично – налице е силно противопоставяне.
Това обаче не е всичко. "Макар да не е формулирала официални планове за прекратяване на продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, Китай все повече се приближава … към
увеличаване продажбите на така наречените ново-енергийни превозни средства. Вече съществуват строги ограничения за броя на новите автомобили, които могат да бъдат регистрирани в големи градове като
Пекин и Шанхай. Но моделите, определени като ново-енергийни превозни средства, са освободени. Това насърчава купувачите да се пренасочат. Тъй като в Китай са някои от най-замърсените градове в
света, някои наблюдатели смятат, че страната може да се реши на пълна забрана на технологиите за вътрешно горене в недалечно бъдеще".