Утре ще бъдат обявени резултатите от проведеното наблюдение за предоставянето на 15 услуги в 13 общини
Нови, хармонизирани с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса се разработват в рамките на проект с европейско финансиране от
администрацията на Министерския съвет. Те включват местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен
брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от
потребителите документи. Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.
На конференция утре в столицата ще бъдат представени резултатите от проведеното до момента наблюдение по метода "таен клиент" за предоставянето на 15 услуги в 13 общини, областни и общински
администрации. Фокусът е върху често предоставяни услуги, за които в решенията на правителството са предвидени действия за намаляване на административната тежест – издаване на шофьорско
свидетелство, винетни стикери, отпускане на еднократна помощ при раждане на дете, издаване на картографски и кадастрални скици, удостоверения за характеристиката на земеделската земя, на виза за
проектиране, заверка с APOSTILLE на документи, издадени от кметове и общински администрации.
Проектът "По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на системата за обратна връзка от потребителите" се финансира по Оперативна програма
"Добро управление", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.