25 Април 2019, 19:24 Днес (12) | Вчера (14)

При гъста мъгла и видимост не повече от 2-3 метра най-важна е преценката е шофьора

07 Февруари 2019 14:40 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 7 февруари 2019, 15:31

Около 30% от бюджета на АПИ за поддържането на пътищата се инвестират в дейности, свързани с повишаване на пътната безопасност

При изключително гъста мъгла и видимост не повече от два-три метра, каквато и интелигентна система да има на пътния участък, най-важна е преценката е шофьора. Анализите, които правим след верижната катастрофа на АМ "Струма", а и 40-годишният ми опит като шофьор показват, че при подобни природни аномалии, каквато и техника и пътни знаци да има, те остават невидими. Това обясни инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на АПИ, в сутрешния блок на Нова телевизия. Той подчерта, че внедряването на подобни интелигентни транспортни системи не отменят отговорността на шофьорите, тъй като на автомагистралите се кара с висока скорост и при непрогледна мъгла е важна преценката на водача.

Инж. Атанасов посочи, че проектите и договорите за строителството на участъците от Кресна до Сандански и от Благоевград до Крупник от АМ "Струма", включително и изграждането на интелигентната транспортна система, са наследени от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти". В тях е предвидено Центърът за управление на транспортната система да бъде в лот 3.1 между Благоевград и Крупник. Тъй като изграждането на отсечката от Кресна до Сандански завърши в средата на декември миналата година, с около 6 месеца по-рано от предвиденото, агенцията е предприела мерки за създаването на временен център в Благоевград. По този начин интелигентната система на готовия участък ще може да започне работа преди завършването на строителните работи между Благоевград и Крупник. Инж. Атанасов съобщи, че програмата на агенцията предвижда в бъдеще да бъде изградена и интелигентна система за управление на трафика и в отсечката от София до Благоевград. Желанието и амбициите ни са такива системи да има на всички автомагистрали, подчерта инж. Атанасов и посочи, че в момента се провежда тръжна процедура за изграждането на интелигентни транспортни системи и по цялото трасе на АМ "Тракия". Той съобщи още, че около 30% от бюджета на АПИ за поддържането на пътищата се инвестират в дейности, свързани с повишаване на пътната безопасност. През 2018 г. са монтирани мантинели за 25 млн. лв. като само на ремонтирания 22-километров участък от АМ "Тракия" монтираните мантинели са с обща дължина около 92 км.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Април 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7385
GBP 2.4796 2.4887 2.2618
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив