Това може да засегне още около 800 хил. моторни превозни средства и да струва на компанията допълнително поне 2 млрд. долара
"Фолксваген" обяви, че скандалът с неверните тестове на отделяните вредни газови емисии, отнасящ се до този момент за дизеловите автомобили на компанията, се е разширил и вече обхваща по-широк
набор от нарушения, които биха могли да засегнат още около 800 хиляди моторни превозни средства и това да струва на компанията допълнително поне 2 млрд. долара, предаде БНР.
Германският автомобилен гигант посочи, че са били подценени "нереалните" нива на емисиите на въглероден диоксид в допълнителен брой коли, когато компанията е предоставила информация пред
регулаторните органи. "Фоклсваген" сподели, че някои от тези автомобили са били задвижвани с бензин, а други на газ, разширявайки за пръв път нарушенията извън дизеловия сектор.
Компанията е открила грешката след провеждане на своите собствени тестове на отделните газови емисии. Тази информация представлява допълнителен удар върху водещата европейска автомобилна компания,
след като през септември тя призна, че нейни около 11 милиона дизелови превозни средства по цял свят са разполагали с така наречените "коригиращи устройства", намаляващи нивата на емисиите на
азотен оксид по време на лабораторни тестове.
"Фолксваген" започна вътрешно разследване, след като обяви, че някои нейни модели дизелови автомобили между 2009-а и 2015-а година използват софтуер, който им позволява да се намалят емисиите на
азотен оксид по време на тестови изпитания. и това накара САЩ и европейските власти да започнат регулаторни и наказателни разследвания на този огромен скандал.
Новото признание на компанията обаче е първото, включващо проблема с въглеродния диоксид, което е във фокуса на европейските и американските власти през последните десет години.
Новината за разширяване на скандала с вредните газови емисии провокира първоначален срив на акциите на "Фолксваген" с близо 10%, преди спадът да се ограничи към 2,5%.