21 Октомври 2020, 02:20 Днес (0) | Вчера (12)

Техническа неизправност и човешка грешка са причините за катастрофата на Air France през 2009 г.

05 Юли 2012 15:38 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 5 юли 2012, 17:41

Трагедията доведе до рекордни застрахователни обезщетения, PICC Life Insurance Co изплати най-голямата компенсация до този момент в Китай

Техническа неизправност и човешка грешка – това според финалния доклад са причините, довели до катастрофата на самолета на Air France от Рио де Жанейро до Париж, който се разби в Атлантическия океан през 2009 г, съобщи ВВС. При инцидентът загинаха всички 228 души.

 

Докладът на френската Служба за разследвания и анализи (BEA) хвърля вината върху ергономичността на самолета (Airbus A330), както и върху неподходящите действия на пилотите. Отне близо две години докато бъдат намерени черните кутии на самолета.

BEA твърди, че бедствието е започнала с проблеми в сензорите на скоростта по време на турбуленция. Тогава капитанът си е почивал и другите двама пилоти са контролирали полета. Той се е върнал в кабината, но вече не е можел да промени хода на събитията.

Една от грешките на пилотите е била да повдигнат носа на самолета надолу, вместо надолу. "Екипажът е бил в състояние на почти напълно загубен контрол над ситуацията", каза главният разследващ на ВЕА Ален Буяр при представянето на доклада. "Те така и не са разбрали, че самолетът буквално е отказал, докато се е спускал с 3352 метра в минута", допълва той.

Финалният доклад прави 25 нови препоръки към другите 25 в предварителния доклад от миналата година. Те включват по-добро обучение на пилотите и подобрения в предупредителните системи на самолетите.

Експертите откриха пропуски както в Airbus, така и в Air France, като предизвикаха напрежение между двете компании за това, кой поема отговорността. И двете фирми се разследват от френските магистрати. Отделен съдебен доклад ще бъде публикуван следващата седмица, който според ВВС ще има сходните изводи като тези в настоящия доклад на ВЕА.

След катастрофата Air France смени сензорите на скоростта на всичките си самолети Airbus.

По думите на Щефан Райли, изпълнителен директор на Global Aerospace Underwriting Managers, тогава беше изплатена най-голямата сума за обезщетения за застрахователния сектор от осем години, след като през 2001 г. самолет на American Airlines се разби в Куинс, Ню Йорк и уби 265 души. Тогава застрахователите изплатиха общо 600 млн. долара

Трагедията доведе и до друг рекорд в застраховането - китайската застрахователна компания PICC Life Insurance Co изплати компенсация в размер на 1,4 млн. долара на семейството на пасажера – китайски гражданин, който намери смъртта си в претърпелия катастрофа самолет.

Тази компенсация автоматично се превърна в най-голямата изплащана някога в Китай. Според заявлението на застрахователя, китайският гражданин, намиращ се на борда на Air France е закупил полица на стойност хил. година по-рано.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив