25 Април 2019, 15:57 Днес (10) | Вчера (14)

Технологична компания разработи чатбот за банкови услуги

07 Декември 2016 11:34 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 7 декември 2016, 10:37

WitBank може да комуникира автоматично с клиентите на банките през стандартни канали за съобщения и да изпълнява различни финансови операции

Компанията за банкови и финансови технологии "Сирма Бизнес Консултинг" АД (СирмаБК) разработи чатбот (chatbot) за банкови услуги. Той представлява интелигентна програма, която може да комуникира с клиентите на банките чрез стандартните онлайн канали за съобщения (Skype, Facebook, Viber и др.), предоставяйки им лесен достъп до информация и услуги. Голямото предимство на решението е, че не се ограничава до определен чат канал и покрива всички широко познати канали, използвани от потребителите. В своята стратегия компанията предвижда да интегрира работата на WitBank с голяма част от разработените от нея продукти като SCARDS (система за управление на карти) и WeBank (система за многоканални услуги за крайни клиенти).

През последните месеци чатботовете навлизат изключително бързо в банковата сфера и все повече банки от Америка до Азия въвеждат такива приложения. Очакванията са много скоро те да автоматизират голяма част от ежедневните задачи в този сегмент. За клиентите на банките това означава, че ще могат да извършват плащания или други банкови услуги много по-лесно и удобно, чрез обикновена комуникация в предпочитания от тях онлайн канал, с който са свикнали. Без да се налага да отварят съответната платформа за онлайн банкиране. Достъпът, разбира се, ще се осъществява след съответната оторизация и е напълно защитен.

"Чатботът или WitBank представлява един алтернативен начин за комуникация с клиентите, който предоставя на всички финансови институции много нови възможности. Той е интерактивен, автоматизиран и защитен, и може значително да оптимизира работата на отделите по поддръжка, както и да подобри клиентското обслужване. Ботът се самообучава и може да изпълнява команди, дадени на разговорен език. В допълнение включва възможност клиентите да му поставят рейтинг и да изразяват "емоция” чрез емотикони, както и редица други функционалности", посочва Цветомир Досков, изпълнителен директор на компанията-разработчик.

Сред предимствата на WitBank са многоплатформеност (достъпен е за всички актуални операционни системи и размери на екрана), лесна и бърза употреба и не е необходимо клиентът да инсталира отделно приложение или да ползва определен потребителски интерфейс. Внедряването и интеграцията му са достъпни, като амбицията на компанията е в близко бъдеще да предоставя решението като стандартна функционалност за своите продукти.

В момента новият чатбот се тества и в началото на 2017 г. се очаква да заработи при първия клиент. Компанията планира да го предлага на банки и други организации, както в България, така и в чужбина, под формата на white label, брандирано от тях.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Април 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7385
GBP 2.4796 2.4887 2.2618
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив