23 Февруари 2020, 07:32 Днес (0) | Вчера (0)

Тунелът "Витиня" не е ремонтиран откакто е пуснат в експлоатация

12 Октомври 2015 10:18 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 12 октомври 2015, 09:41
Под лиценза на creativecommons

Дължината на тунел „Витиня“ и неговите завои не могат да са причина за тежката катастрофа миналата седмица

Това каза пред БНР инж. Павел Диковски, който е председател на Браншовата камара "Пътища" и бивш шеф на АПИ.

"Специфичен момент при тунелите е, че в резултат на замърсявания и изгорели газове върху настилката се получава един фин филм, който играе ролята на смазка и при наличност на влага се получава хлъзгава настилка, която може да стане причина за катастрофа”, поясни експертът. Той посочи, че дясната тръба на тунел "Витиня" в посока Ботевград, не е ремонтирана откакто е пусната в експлоатация.

Осветлението е много под минимума за европейски тунел, независимо от относително късата дължина на тунела. Но то не е причина за катастрофата, то е утежняващо обстоятелство при други случаи, но не и при този.

Според статистиката 85% от катастрофите в тунели се дължат на човешкия фактор. Изследователски се доказва, че процентът на тежките катастрофи в тунелите е много по-малък отколкото катастрофите на открития път. За сметка на това катастрофите в тунелите са много по-тежки отколкото на открит път, обясни инж. Диковски.

 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 06 Юни 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7374
GBP 2.4796 2.4887 2.2067
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив