Когато в средата на юли Yahoo! придоби интернет търсачката Overture за 1.6 млрд. долара, от компанията обявиха, че тази стъпка се прави не със защитни, а с атакуващи намерения.
Когато в средата на юли Yahoo! придоби интернет търсачката Overture за 1.6 млрд. долара, от компанията обявиха, че тази стъпка се прави не със защитни, а с атакуващи намерения. Сделката наистина е офанзивна и хвърля ръкавицата към такива конкурентни интернет портали като MSN на "Майкрософт", който е доста по-непопулярен от Yahoo! и може би имаше по-голяма нужда от Overture. Нейната основна цел обаче изглежда да е била дефанзивна: да се ограничи впечатляващото развитие на Google в последните години, която макар и да не е портал, може много скоро да застраши позициите на Yahoo! в този бизнес.
Това посочва в анализ от последния си брой авторитетното британско списание "Икономист".
Търсачките в мрежата са особено популярно място за реклама напоследък, което е малко парадоксално предвид на факта, че интернет бумът е вече изживян. Overture, създадена през 1997 г. под името GoTo.com, е пионерът на модела на рекламиране, известен като "плащане на кликване", където рекламодателят плаща за рекламата си само ако потребителят отвори линка към неговия сайт, който се появява при търсене по определени ключови думи.
Средната цена на този вид плащане е 37 цента. Пазарът на платеното търсене в интернет в момента се оценява на 2 млрд. долара на година и расте много бързо. За сравнение, пазарът на по-конвенционалната интернет реклама е с обем от около 8 млрд. долара годишно.
По-рано през тази година Yahoo! придоби и търсачката Inktomi, чиято технология е конкурентоспособна на тази на Google. С купуването на Overture сега картината добива пълни цветове. Конкурентните интернет портали могат да се окажат в по-слаби позиции - MSN например, който използва услугите на Overture, сега ще бъде много по-зависим от Yahoo!. А самата Yahoo! ще може по-успешно да се състезава за пазара на услугата "търсене в интернет" с Google, отбелязва сп. "Икономист".