Инициативата е част от проект, който повиши с над 50% финансовата грамотност на 430 ученици от София, Варна, Пловдив, Бургас и Пазарджик
Иновационен лагер по финансова грамотност се проведе в края на миналата седмиця в София. В него се включиха 20 ученици от 20 класа, преминали успешно разработената от Джуниър Ачийвмънт България
програма "Разумни финанси". Предизвикателството беше ключов елемент от стартиралия в началото на тази учебна година проект "Знания, които променят живота" (LifeChanger).
"Петър току-що осинови малко кученце, което е само на два месеца. Той знае, че в началото животните са много палави и се притеснява да не му се случи нещо и да има нужда от ветеринарна помощ. Какво
бихте предложили на Петър?" – това беше един от 5-те застрахователни сценария, които учениците трябваше да разиграят и да предложат възможно най-оптималното решение на своя клиент.
Учениците бяха разпределени в четири отбора, като във всеки имаше по един представител от двадесетте класа, включени в проекта. Отборите трябваше да разиграят по пет застрахователни сценария и да
се справят с финансов казус, използвайки новопридобитите в програмата "Разумни финанси" познания, като за целта разполагаха с 3 часа, компютър и интернет, и за част от времето – с подкрепата на
цастрахователни консултанти, които ги провокираха да генерират най-доброто решение на казуса. В края на трите часа четирите отбора презентираха идеите пред жури.
Най-адекватно решение на финансовото предизвикателство и най-атрактивна презентация на сценариите даде отборът "Creative future", който разигра всеки от застрахователните сценарии, като членове на
екипа влязоха в ролята на клиент и застраховател.
Отборът победител получи ваучери за книги по избор на всеки от екипа. Поощрителната награда на журито и класиката в литературата по финансова грамотност "Богат татко – беден татко" получи отбор "Непобедимите".
В началото и в края на програмата "Разумни финанси” всички 430 ученици от петте града – София, Пловдив, Варна, Бургас и Пазарджик – бяха поканени да попълнят тест с 10 въпроса, обхващащи темите от уроците за финансова грамотност. На база отговорите на учениците JA България измери въздействието от проекта и то показва, че финансовата компетентност на участниците в проекта е повишена с 51%. За сравнение, в първото издание на проекта, в което се включиха 4 училища от регион София, в следствие на програмата "Разумни финанси" учениците повишиха финансовата си грамотност с 23%.
През април, който е месец на финансовата грамотност, на учениците, участващи в проекта им предстои участие в локални иновационни лагери, които ще се проведат в училищата, с участие и на родители. А до края на учебната 2015/2016 г. учениците ще разработят своите финансови бизнес идеи в програмата "Учебна компания" на JA България, с подкрепата на техните учители. Завършени и тествани в реална среда, бизнес идеите ще бъдат представени на Младежкия бизнес форум "Изгряващи звезди", който JA организира традиционно в началото на юни, в София. Един от екипите ще получи и специалната награда за учебна компания с най-добри финансови резултати.