07 Октомври 2024, 10:20 Днес (0) | Вчера (0)

Факторинг услугите бележат ръст от 12 на сто през 2015 г.

20 Юли 2016 13:20 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 20 юли 2016, 13:14

71% от факторинга идва от вътрешния пазар, 27% от експорт и 2% от импорт

През последните години се наблюдава устойчив ръст в обема и обхвата на факторинг услугите, като пазарът в България е нараснал с 12% през 2015 г. Очаква се ръст от допълнителни 8% за 2016 г. Данните за пазара за 2015 г. показват, че близо 71% от факторинга идва от вътрешния пазар, 27% от експорт и 2% от импорт.
За трета поредна година Пощенска банка запазва лидерската си позиция на пазара на факторинг услугите по изкупени вземания и е Фактор №1 за България с 35% пазарен дял от цялостния обем на факторинг услугите и с над 68% дял от експортния факторинг.  Данните са на финансовата институция и Factors Chain International (FCI), най-голямата световна организация на факторинг компаниите с над 400 членове в 90 държави.
"Факторингът, като един от продуктите, които предоставят краткосрочен ресурс за бизнеса, има съществена роля за неговото успешно развитие. Услугата спомага и за управление на риска, най-вече при износ, като това е от ключово значение, особено когато става въпрос за нови пазари и нови партньори. Продажбите се осъществяват с отложено плащане, което носи определени рискове за продавача, които факторингът в голяма степен управлява. България е отворена, експортно ориентирана икономика и факторингът допринася все повече за развитието ѝ и реализирането на продукцията на наши компании зад граница. Те получават адекватно оборотно финансиране, за да затворят производствения цикъл и затвърдят позициите си. Ние в Пощенска банка се стремим да консултираме и подпомагаме клиентите си с нашия опит, за да могат по-лесно да разширяват своите пазари и успешно да развиват бизнеса си не само в страната, но и извън нея", коментира Николай Стоянов, началник отдел "Корпоративно транзакционно банкиране” в Пощенска банка.

Факторингът е търговска операция, при която дадена фирма "продава" своите вземания (по фактури) от клиенти на трето лице в замяна на незабавно плащане, което в общия случай е по-малко от номиналната фактурирана стойност на вземанията. Икономическият смисъл на операцията е да бъде освободен оборотният капитал на фирмата, "замразен" във вземания по неплатени фактури с отложено плащане, и да бъде реинвестиран в текущата дейност на фирмата.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 04 Октомври 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7717
GBP 2.4796 2.4887 2.3212
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив