21 Октомври 2020, 02:08 Днес (0) | Вчера (12)

Шофьорските изпити ще са по нови правила

08 Януари 2020 16:38 СБА по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 8 януари 2020, 16:39

При влизането в стаята за провеждане на теоретичния изпит кандидатът ще минава през проверка като на летището

Изборът на маршрут, по който кандидат-шофьорът ще кара за книжка, ще става чрез електронен навигатор, а не по усмотрение на изпитващия. Целта е двупосочна – от една страна ще се преодолее субективизмът, а от друга – ще се оцени умението на кандидата за взимане на самостоятелни решения по време на практическия изпит. Това става ясно от публикувания проект за изменение и допълнение на Наредбата за шофьорските изпити, съобщиха от СБА. При влизането в стаята за провеждане на теоретичния изпит кандидатът ще минава през проверка като на летището – ще го проверяват с металодетекторна рамка за наличие на метални или електронни устройства. С друго устройство пък ще проверяват за наличие на радиоизлъчвания. Система избира на случаен принцип листовките, които се решават на таблет. Тестът съдържа текстови изпитни въпроси и въпроси със стационарни графични изображения, е записано още в наредбата. Отчитането на отговорите също става автоматично. Тестовете за различните категории обхващат само темите за съответната категория.
Тестът на всеки кандидат е индивидуален и обозначен с уникален номер. Преди да седнат да го решават изпитваните лица трябва да оставят всички метални предмети, смартфони и всякакви електронни устройства в индивидуални шкафчета. Те нямат право да държат у себе си и материали на хартия. Председателят  на комисията прави снимка на лицето на кандидата, която автоматично се сравнява със снимката от документа за самоличност. При несъответствие – човекът не се допуска на изпит.
Снимките в произволно избрани моменти от изпита на кандидата към решените тестове ще се съхраняват 12 месеца.
Лицево разпознаване ще има и на практическия изпит. В проекта също така е предвидена възможност кандидатът да прегледа записа от видеонаблюдението, за да може да види грешките си, маркирани в контролната електронна карта по време на изпита по кормуване. При невъзможност за отразяване на грешките чрез електронното устройство, изпитът се провежда с контролна карта на хартиен носител, пише още в проекта.
В момента след преминаване на теоретичното обучение кандидатите задължително се представят на теоретичен изпит от учебния център. В предложения проект е предвидено кандидатите да могат и сами да подадат заявление, като това може да става и по електронен начин.
С цел ограничаване на некоректни действия от страна на определени учебни се предлага за първо явяване на практически изпит кандидатът да бъде представен от учебен център, различен от учебния център, където е обучен. Това може да стане само по искане на кандидата, за което е подал заявление в съответното регионално звено на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Провеждането на практическият изпит на кандидатите за придобиване на правоспособност от категории С1, С, D1, D и С1Е, СЕ, D1Е, DЕ може да се извършва и в извън населени места.
Другата новост е, че се детайлизират и разширяват изискванията към камерите, с които е оборудвано помещението за провеждане на теоретичните изпити.
Срокът за обществено обсъждане на проекта на транспортното министерство е до 29 януари тази година.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив