Идеята е да се включат още пътни отсечки
Договореният с превозвачите тримесечен период за анализ на приходите от тол такси няма как да бъде актуален заради кризата. Направен е анализ на обхвата на системата и ще бъде предложена промяна в
него, като се включат още пътни отсечки, тъй като в момента има области, в които няма пътни участъци в обхвата на тола.
Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова пред членовете на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
Министърът отбеляза, че по данни от представители на транспортния бранш от 13 март до 26 май превозите са редуцирани със 70%. От 1 март, когато толтаксите за превозни средства над 3,5 тона влязоха
в сила, до 26 май, включително, са купени маршрутни карти на стойност 16 461 830 лв. От тях 75% са продадени през каналите на АПИ – 500 терминали за самотаксуване, разположени по протежението на
републиканската пътна мрежа и в основните бензиностанции, сайта bgtoll.bg, мобилното приложение и касите в областните пътни управления в цялата страна и на основните гранични
контролно-пропускателни пунктове. Обработените за същия период тол декларации за автоматично таксуване от електронната система (с бордови устройства и GPS тракери) са 40 млн. на стойност над 9 млн.
лв. Така приходите от толтакси са общо близо 26 млн. лв.
От 13 март до 26 май, включително, броят на продадените винетки за леки автомобили е 593 999 на стойност 36 381 353 лв. Приходите от тях през месец април 2020 г. в сравнение със същия период на
2019 г. са намалели наполовина. През април 2020 г. са продадени 181 580 винетки за 11 519 479 лв., а през 2019 г. - 459 831 винетки за 22 412 817 лв.
От началото на годината до 26 май, включително, приходите от пътни такси – винетки и тол, възлизат на 186 202 712 лв.
От началото на 2020 г. до 26 май 2020 г., включително, броят на продадените електронни винетки е над 2,5 млн. на стойност 160 млн. лв.
На въпрос за удължаване на срока на валидност на винетките проф. Олег Асенов – член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура", отбеляза, че те се плащат за време, а не за изминато разстояние и в
европейската практика няма въведен компенсаторен механизъм. Той допълни, че по време на извънредното положение е имало промяна в модела на продажба на винетки – потребителите са предпочитали тези с
по-кратък срок, като след отмяната му се е увеличила продажбата на дългосрочните винетки.